Vilket vevparti m.m? DRD Pro 12

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
K0zz44
Elmoped

Vilket vevparti m.m? DRD Pro 12

Inlägg av K0zz44 »

Hej! Har en Derbi DRD Pro 12 och tänkte köpa Malossi 80cc cylinderkit http://twostroke.se/product.asp?product=27098 men vet inte vilket vevparti jag bör köpa till för bästa effekt, och vet ni om man måste borra upp motorblocket för cylinderkitet? Vill oxå gärna ha tips på för bak/framdrev så
jag får ut mest acc på moppen men ända skaplig toppfart. :)
Senast redigerad av K0zz44 den 19 augusti 2012, 23:18, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Har du pengar skulle jag kört på MHR vevpartiet annars är ju Doppler ett bra val, riktigt prisvärda vevar. Nupe du kommer inte behöva borra blocket. Vad ska du köra med för övrig setup kan vara bra att veta för att bestämma vev? :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
K0zz44
Elmoped

Inlägg av K0zz44 »

Är det vevpartit för 4.799 du menar från Malossi?:) vet inte riktigt vilken setup jag ska kö med med, men hade tänkt mig 32mm förgasare till det oxå. Självklart blir det något effektrör och racing luftfilter. :D
Användarens profilbild
Wennerbo
Elmoped

Inlägg av Wennerbo »

K0zz44 skrev:Är det vevpartit för 4.799 du menar från Malossi?:) vet inte riktigt vilken setup jag ska kö med med, men hade tänkt mig 32mm förgasare till det oxå. Självklart blir det något effektrör och racing luftfilter. :D
Sedan koppling, membran och kanske en värre tändning? 32 mm kanske är lite för stort?
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Wennerbo skrev:
K0zz44 skrev:Är det vevpartit för 4.799 du menar från Malossi?:) vet inte riktigt vilken setup jag ska kö med med, men hade tänkt mig 32mm förgasare till det oxå. Självklart blir det något effektrör och racing luftfilter. :D
Sedan koppling, membran och kanske en värre tändning? 32 mm kanske är lite för stort?
du kommer bara tappa bottendraget med 32mm

Sedanså opvoeren.nl har skit billiga doppler vev!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

26a är nog bättre.

13-53 borde den gå ganska bra med.
Men se till att köpa ett bra rör!:)
vem fan e lennart?
Skriv svar