Tjena, blev faktiskt riktigt förvånad när jag inte hittade något om detta när jag sökte!
Jag bor ca 1mil ifrån stan och runt denna tid är det riktigt mörkt och med orginalyset ser man icke mycket. Så tänkte höra med er käre TSR:are om ni vet någon annan lykta som är stark och bra?
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
AntonB skrev:Har oxå ca 1 mil till stan och brukar åka hem mellan 23-02 så jag har samma problem med min aerox
Det är riktigt jobbigt, vi har en jäkla massa hjortar / rådjur här ute så man får passa sig.
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
Många gånger är originalstrålkastaren med en bra lampa och eventuellt uppgraderade kablar m.m. ett mycket bra alternativ. De andra strålkastare som passar som du kan köpa är i grova drag stylingskräp som enbart skapats för utseendets skull utan hänsyn till hur dom faktiskt fungerar som strålkastare...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Erik_ skrev:Många gånger är originalstrålkastaren med en bra lampa och eventuellt uppgraderade kablar m.m. ett mycket bra alternativ. De andra strålkastare som passar som du kan köpa är i grova drag stylingskräp som enbart skapats för utseendets skull utan hänsyn till hur dom faktiskt fungerar som strålkastare...
Jasså, tackar. Så då får de väl bli att leta efter en bra lampa som man kan ha i orginallyktan då, man tackar!
skulle rekommendera att köpa en sån att sätta på styret http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... ing-38742/ original strålkastaren (iaf på Derbi) lyser i stort sett bara rätt fram men med denna får man mycket bättre spridning. Körde med denna hela vintern, var riktigt skönt att ha så man ser vad som finns i dikena
Mopeder är som hundar, dom behöver trimmas då o då