okej.. något mer?ValoPallo skrev:Dricker mindre än Aprilia RS16rieju16 skrev:jaja får väll skaffa brudar på annat sett i värsta fall
någon som vet någon intressant fakta om honda nsr?
Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Ja, vad ska man säga... Jag har bara åkt som passagerare 3 mil så jag ska väl vara tyst egentligen, men det verkar vara en hyffsat rolig sporthoj för relativt små summor, dom äldre modellerna har rätta stuket och med Gianelli-rör så både låter och går dom lite bättre, om (OM) jag skulle köpa en sporthoj så skulle det väl säkert vara en NSR...16rieju16 skrev:okej.. något mer?
Bara ut på stan och leta, se till att behålla kvittot och låta lappen/lapparna sitta kvar på tröjan ifall det skulle bli för trångt med en jacka underrrxen skrev: Okej, hittade inga tröjor som jag var ute efter men tack för tipset iaf!
Fan att inte jag tänkte på de..var i Turkiet för ca 1 månad sen!!
Okej, låter härligt de! Skulle också vilja ge mig ut men det är inte så bra väder här tyvärr och det har precis regnat också!
kolla den länken jag länkade innan... Och till er som letar 125a! Ni hittade inte 16 sidor om 125or som ni kanske kunde ha läst?16rieju16 skrev:jaja får väll skaffa brudar på annat sett i värsta fall
någon som vet någon intressant fakta om honda nsr?
Hade du bott närmre och lagt ut den i vår hade jag varit vid ditt hus direkt och köpt den!Junhager94 skrev:Om någon känner sig sugen så är jag beredd att skicka iväg GGn för 25 000kr
http://www.blocket.se/stockholm/GasGas_ ... 5.htm?ma=1
Mig var det kanske fyra eller fem dubbellektioner, sen ett antal timmar som jag körde privat, då tränade jag på krypkörningen, inbromsningen, slalom och sådant, inget köra på väg eftersom jag inte hade en handledare.Gröngöling skrev: Hade du bott närmre och lagt ut den i vår hade jag varit vid ditt hus direkt och köpt den!
Några frågor btw!: Hur många körlektioner tog ni som övningskörde privat och på skola, respektive? Och finns det någonstans online man kan träna på frågor osv även om man inte har börjat med teori och liknande?
Dem enda körlektionerna jag tog var 1 lektion så dem kunde se att jag kunde hantera hojen inför risktvåan, och sen två körlektioner som uppvärmning inför uppkörningen som var direkt efter dem!Gröngöling skrev:Hade du bott närmre och lagt ut den i vår hade jag varit vid ditt hus direkt och köpt den!Junhager94 skrev:Om någon känner sig sugen så är jag beredd att skicka iväg GGn för 25 000kr
http://www.blocket.se/stockholm/GasGas_ ... 5.htm?ma=1
Några frågor btw!: Hur många körlektioner tog ni som övningskörde privat och på skola, respektive? Och finns det någonstans online man kan träna på frågor osv även om man inte har börjat med teori och liknande?
Ebay är väl det bästa för att komma undan billigt, även Blocket, en bekant köpte Jollymoto rör till sin Aprilia för 1300 tror jag det var igår.Gröngöling skrev:Vet, vet, jag frågar en massa... Men var kan man köpa effektavgassystem till 125cc? Hittar inga, varken hos lillemansmc eller lellesmc...
Se bara till att kolla så att säljaren har positiva omdömen bara.Gröngöling skrev:Ah hade inte tänkt på ebay, tack
Men om man t.ex. sätter på ett arrow helsystem på en yzf-r125, tror du det går igenom besiktning med dB-killer i?
Ja kanske det. Tror du det är stor risk att man blir stoppad utan dB-killer?p0d1 skrev:Se bara till att kolla så att säljaren har positiva omdömen bara.Gröngöling skrev:Ah hade inte tänkt på ebay, tack
Men om man t.ex. sätter på ett arrow helsystem på en yzf-r125, tror du det går igenom besiktning med dB-killer i?
Vet faktiskt inte, borde, men ärligt, inte värt att chansa, bara att byta system och köra med det tills du är godkänd anser jag!
Risken finns väl, då lär de väl ta fram sin ljudmätarutrustning.Gröngöling skrev: Ja kanske det. Tror du det är stor risk att man blir stoppad utan dB-killer?
Tack för alla svar, kanske är lite jobbig men vill kunna så mycket som möjligt när jag skaffarp0d1 skrev:Risken finns väl, då lär de väl ta fram sin ljudmätarutrustning.Gröngöling skrev: Ja kanske det. Tror du det är stor risk att man blir stoppad utan dB-killer?
Och om jag minns rätt efter ha läst en del på juridikforum, Sporthoj samt Flashback så är deras ljudmätare inget de kan bötfälla en på eftersom de måste kalibreras och skötas utav folk med utbildning(? )
Men ta inte det jag skrev nu på högsta allvar och börja jiddra med polisen om utan att kolla upp det, är alltid bra att ha extra papper i fickan så att säga..
Edit : Men ärligt, hur ofta ser du en MC bli stoppad i trafik även om man hör att de har Akra-system eller dylikt? Så länge du inte kör ettan ur eller ligger på varvstopp i lysena så är det inga problem om man kör vettigt.
Beror på vad kortet landar på. Idealet vore en YZF R125. Skulle jag ha riktigt mycket pengar över blir det nog den. Annars blir det DT125/Mito/NSR125/GPR125 eller CH Racing WSM125.p0d1 skrev:Ingen fara, vad för hoj är det du tänker köpa?Gröngöling skrev: Tack för alla svar, kanske är lite jobbig men vill kunna så mycket som möjligt när jag skaffar
Har du tänkt rätt nu?Gröngöling skrev:[
Beror på vad kortet landar på. Idealet vore en YZF R125. Skulle jag ha riktigt mycket pengar över blir det nog den. Annars blir det DT125/Mito/NSR125/GPR125 eller CH Racing WSM125.
Helst vill jag ha fyrtakt då jag inte har tid eller plats till särskilt mycket mekande. Dessutom har jag inte så mycket pengar så jag vill hålla bensinförbrukningen nere. (Och ljudet av en fyrtaktare med rätt helsystem ger mig gåshud )
Bra att du vet det i alla fallGröngöling skrev:Vet att DT:n behöver mekas väldigt sällan, men övergripande är det mindre mek med fyrtakt
Och sen är det klart att det ska låta rätt
Skulle gjort det om det vore lättare att hitta jobb har inga släktingar jag kan jobba hos, och nästan överallt är det 18-årsgräns för att få jobba därp0d1 skrev:Bra att du vet det i alla fallGröngöling skrev:Vet att DT:n behöver mekas väldigt sällan, men övergripande är det mindre mek med fyrtakt
Och sen är det klart att det ska låta rätt
Mjo generellt är det väl så, men sen får man roligare hoj ju mer mek det är princip, YOLO som alla andra kör med.
Skaffa ett helgjobb och försörj dina bensinkostnader är ett tips
Skriv inte merboomblaster skrev:de är fyrtakt.
Antagligen tvåventilare, sök så kanske du hittar något.Gröngöling skrev:Ja det är ju givet. Men det jag undrar är hur många ventiler cylindern har. 4T 4 ventil är ju rätt mycket rappare än 4T 2 ventil.
(Gröngöling som skriver) Såg att den nya DRD:n är fyrventilare, det står 4S 4V R på den länken du skickade Då kanske det finns hopp att 07:an också är fyrventil!p0d1 skrev:Skriv inte merboomblaster skrev:de är fyrtakt.
Antagligen tvåventilare, sök så kanske du hittar något.Gröngöling skrev:Ja det är ju givet. Men det jag undrar är hur många ventiler cylindern har. 4T 4 ventil är ju rätt mycket rappare än 4T 2 ventil.
Sökte runt igår kväll efter svar men fick inte fram speciellt mycket om jag ska vara ärlig.
http://www.bikez.com/motorcycles/Derbi_ ... t_2007.php
http://www.motorbikes.be/en/Derbi_Senda ... _2007.aspx
På ena sidan har den sex växlar, och den andra sidan har den fem växlar på, dafuq?
Den nya derbin är ju ganska porrig.. Minst sagt
http://www.Derbi.com/int/index.php?opti ... Itemid=320
Edit : Har tagit bilder på min DT men verkar inte kunna ladda upp dom med galleri-länken? :'S
Men in där och kolla, rösta och kommentera vetja! <3
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Yamaha DT125X finns i motard utförande, trevlig hoj att köra faktiskt när den är ostrypt, dock så vågade jag inte ta kurvorna i samma fart som min eftersom det är surt att klota någon annans hoj ;cdavid96 skrev:vilka supermotards finns de som är tvåtakt ?
som är reggad från fabrik
gasgas
ktm
husqvarna
yamaha ?
honda?
skulle vara snällt fall någon länka till ett supermotard forum fall de finns en köp och sälj där, letar efter 125:a
Husaberg te 125 kan finnas som supermotard, har oftast crossdäck men borde finnas en o annan med sm-kitt. Fetaste 125 om du frågar mig, kanske inte billigaste dock...david96 skrev:vilka supermotards finns de som är tvåtakt ?
som är reggad från fabrik
gasgas
ktm
husqvarna
yamaha ?
honda?
skulle vara snällt fall någon länka till ett supermotard forum fall de finns en köp och sälj där, letar efter 125:a
Husan måste vara den dyrastek-skåpet skrev:Husaberg te 125 kan finnas som supermotard, har oftast crossdäck men borde finnas en o annan med sm-kitt. Fetaste 125 om du frågar mig, kanske inte billigaste dock...david96 skrev:vilka supermotards finns de som är tvåtakt ?
som är reggad från fabrik
gasgas
ktm
husqvarna
yamaha ?
honda?
skulle vara snällt fall någon länka till ett supermotard forum fall de finns en köp och sälj där, letar efter 125:a
Nu är jag osäker på årsmodellen mina kompisar har, känner fyra stycken med RSor, varierande årsmodell i alla fall så går de väldigt bra när de är ostrypta, toppar 170 km/h med GPS.Gröngöling skrev: Husan måste vara den dyraste
vad tycker TSR om äldre RS125? 03:an t.ex. Är det mycket mekande med dem? Drar de mycket bensin?
Tänkte på den lite äldre, "rundare" modellen, ifall du vet vad jag menar!p0d1 skrev:Nu är jag osäker på årsmodellen mina kompisar har, känner fyra stycken med RSor, varierande årsmodell i alla fall så går de väldigt bra när de är ostrypta, toppar 170 km/h med GPS.Gröngöling skrev: Husan måste vara den dyraste
vad tycker TSR om äldre RS125? 03:an t.ex. Är det mycket mekande med dem? Drar de mycket bensin?
Ena har Jollymoto-rör på, samma rör som de använder i tävlingar som jag fattade det som, till de så behövde han köpa större förgasare och massa sådant, han kommer åtta mil på en tank, så den drar väldigt mycket, men går jäävligt bra måste jag säga..
Dock är den svag under 7.000 varv så man måste komma upp i varv innan den drar iväg, jag vinner alltid vid rödlysena emot dom upp till 40 km/h kanske sen så drar de iväg, visserligen kör jag strypt då, men i alla fall
Hur det är med mekandet vet jag faktiskt inte, han har renoverat motorn ett par gånger p.g.a. ras tror jag det var.
En annan som bara har ett ostrypt org. rör mekar inte så mycket med den, en annan har fått bonnemeka o allt.
De själva säger "Ifall saker börjar gå sönder på en Aprilia, så rasar den snart"