kolvringarna,kolven och tändstiftet är nytt , och om det har nån betydelse så är tändstiftet vitt.
Fler försla på vad som skulle kunna vara felet?
Alla förslag uppskattas:D
enar96 skrev:kolvringarna,kolven och tändstiftet är nytt , och om det har nån betydelse så är tändstiftet vitt.
Fler försla på vad som skulle kunna vara felet?
Alla förslag uppskattas:D
där har du problemet den får för lite bensin eftersom tändstiftet var vitt ,så kan vara tjuvluft någon stans då eller byt upp i munstycke någon storlek bara om du inte hittar tjuvluft någon stans
tips om du kan så byt förgasare för orginal suger gjorde det på min;)
nån som vet hur mycket olja jag ska använda för att byta packningen i framgafeln? framgafeln läcket rätt så mycket olja så jag förmodar att packningen måste bytas.
Senast redigerad av enar96 den 16 september 2013, 22:38, redigerad totalt 2 gång.
enar96 skrev:Har redan spenderat mycket pengar på den så har inte råd att köpa en ny förgasare just nu men kan täncka mig det sen när jag skaffar lite mer pengar
Jag fick tips om att lokalisera tjuvluft med startsprej, om det finns tjuvluft så borde den öka i varvtal då man sprejar.
Har provat med större munnstycke men mopeden fungerade sämmre då.
Missuppfattade frågan om vilken färg mitt tänstift var, den är inte suttig men inte vit häller snarare gråaktig, är ny i meckandet
nån som vet hur mycket olja jag ska använda för att byta packningen i framgafeln? framgafeln läcket rätt så mycket olja så jag förmodar att packningen måste bytas.
okej, tändstiftet ska vara oboybrunt då är det perfekt , men tror du har tjuvluft eftersom du säger att tändstiftet är vit grå det betyder att den får för mkt luft;)
men de med framgafflen kan jag hjälpa dej med
hur mkt olja du ska ha beror på hur hård du vill att dom ska vara men häll i 3-4dl och se hur hårda dom bilr;) kom inte ihåg hur mkt jag hällde i men där omkring iallafall och det är packningarna som behövs bytas byt både innre och ytre packboxsar
***MATTE*** skrev:
okej, tändstiftet ska vara oboybrunt då är det perfekt , men tror du har tjuvluft eftersom du säger att tändstiftet är vit grå det betyder att den får för mkt luft;)
men de med framgafflen kan jag hjälpa dej med
hur mkt olja du ska ha beror på hur hård du vill att dom ska vara men häll i 3-4dl och se hur hårda dom bilr;) kom inte ihåg hur mkt jag hällde i men där omkring iallafall och det är packningarna som behövs bytas byt både innre och ytre packboxsar
Nej, den får för lite bensin! Luftmängden justeras med gashandtaget.
Hur gjorde TS rent förgasaren? Pillade du i alla hål med ståltråd eller liknande?
Om du inte gjort något motormässigt så ska munstyckena inte helt plötsligt bli fel. Låter som lågfartsmunstycket är igentäppt eller liknande (Den styr bränslemängden på tomgång)
Ett annat alternativ är tjuvluft som nämnts tidigare i tråden.
***MATTE*** skrev:
okej, tändstiftet ska vara oboybrunt då är det perfekt , men tror du har tjuvluft eftersom du säger att tändstiftet är vit grå det betyder att den får för mkt luft;)
men de med framgafflen kan jag hjälpa dej med
hur mkt olja du ska ha beror på hur hård du vill att dom ska vara men häll i 3-4dl och se hur hårda dom bilr;) kom inte ihåg hur mkt jag hällde i men där omkring iallafall och det är packningarna som behövs bytas byt både innre och ytre packboxsar
Nej, den får för lite bensin! Luftmängden justeras med gashandtaget.
Hur gjorde TS rent förgasaren? Pillade du i alla hål med ståltråd eller liknande?
Om du inte gjort något motormässigt så ska munstyckena inte helt plötsligt bli fel. Låter som lågfartsmunstycket är igentäppt eller liknande (Den styr bränslemängden på tomgång)
Ett annat alternativ är tjuvluft som nämnts tidigare i tråden.
***MATTE*** skrev:
okej, tändstiftet ska vara oboybrunt då är det perfekt , men tror du har tjuvluft eftersom du säger att tändstiftet är vit grå det betyder att den får för mkt luft;)
men de med framgafflen kan jag hjälpa dej med
hur mkt olja du ska ha beror på hur hård du vill att dom ska vara men häll i 3-4dl och se hur hårda dom bilr;) kom inte ihåg hur mkt jag hällde i men där omkring iallafall och det är packningarna som behövs bytas byt både innre och ytre packboxsar
Nej, den får för lite bensin! Luftmängden justeras med gashandtaget.
Hur gjorde TS rent förgasaren? Pillade du i alla hål med ståltråd eller liknande?
Om du inte gjort något motormässigt så ska munstyckena inte helt plötsligt bli fel. Låter som lågfartsmunstycket är igentäppt eller liknande (Den styr bränslemängden på tomgång)
Ett annat alternativ är tjuvluft som nämnts tidigare i tråden.