ta bort

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
enar96
Elmoped

ta bort

Inlägg av enar96 »

Hejsan!
Senast redigerad av enar96 den 16 september 2013, 22:51, redigerad totalt 6 gång.
Användarens profilbild
Älg
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Älg »

Du kanske måste skruva upp tomgången?
Jog R
Elmoped

Inlägg av Jog R »

Kan ingen någongång läsa reglerna?
Mopeder: Jog R
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Läs reglerna och byt rubrik
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
enar96
Elmoped

Inlägg av enar96 »

:shock:
Senast redigerad av enar96 den 16 september 2013, 22:29, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
DerbiMoppe
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiMoppe »

testa flytta clipset på nålen ett snäpp uppåt :)
enar96
Elmoped

Inlägg av enar96 »

Har ingen nål i förgasaren utan det är en enkel dellorto förgasare med giljotin.

Men tack för förslaget i alla fall ;)
Senast redigerad av enar96 den 16 september 2013, 22:30, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd

Inlägg av Z-K »

om den är lättstartat så kan det vara kolvringar, vilken färg har tändstiftet?
GE FAN I MEJ! :wink:

Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
enar96
Elmoped

Inlägg av enar96 »

kolvringarna,kolven och tändstiftet är nytt , och om det har nån betydelse så är tändstiftet vitt.
Fler försla på vad som skulle kunna vara felet?
Alla förslag uppskattas:D
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög

Inlägg av ***MATTE*** »

enar96 skrev:kolvringarna,kolven och tändstiftet är nytt , och om det har nån betydelse så är tändstiftet vitt.
Fler försla på vad som skulle kunna vara felet?
Alla förslag uppskattas:D
där har du problemet den får för lite bensin eftersom tändstiftet var vitt ,så kan vara tjuvluft någon stans då eller byt upp i munstycke någon storlek bara om du inte hittar tjuvluft någon stans ;)
tips om du kan så byt förgasare för orginal suger :P gjorde det på min;)
"Basen ska inte höras... den ska KÄNNAS!"

köp! http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... -trim-dt-/
enar96
Elmoped

Inlägg av enar96 »

nån som vet hur mycket olja jag ska använda för att byta packningen i framgafeln? framgafeln läcket rätt så mycket olja så jag förmodar att packningen måste bytas.
Senast redigerad av enar96 den 16 september 2013, 22:38, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög

Inlägg av ***MATTE*** »

enar96 skrev:Har redan spenderat mycket pengar på den så har inte råd att köpa en ny förgasare just nu men kan täncka mig det sen när jag skaffar lite mer pengar ;)
Jag fick tips om att lokalisera tjuvluft med startsprej, om det finns tjuvluft så borde den öka i varvtal då man sprejar.
Har provat med större munnstycke men mopeden fungerade sämmre då.
Missuppfattade frågan om vilken färg mitt tänstift var, den är inte suttig men inte vit häller snarare gråaktig, är ny i meckandet ;)
nån som vet hur mycket olja jag ska använda för att byta packningen i framgafeln? framgafeln läcket rätt så mycket olja så jag förmodar att packningen måste bytas.
okej, tändstiftet ska vara oboybrunt då är det perfekt , men tror du har tjuvluft eftersom du säger att tändstiftet är vit grå det betyder att den får för mkt luft;)
men de med framgafflen kan jag hjälpa dej med :)
hur mkt olja du ska ha beror på hur hård du vill att dom ska vara men häll i 3-4dl och se hur hårda dom bilr;) kom inte ihåg hur mkt jag hällde i men där omkring iallafall ;) och det är packningarna som behövs bytas byt både innre och ytre packboxsar :P

Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

***MATTE*** skrev:
okej, tändstiftet ska vara oboybrunt då är det perfekt , men tror du har tjuvluft eftersom du säger att tändstiftet är vit grå det betyder att den får för mkt luft;)
hur mkt olja du ska ha beror på hur hård du vill att dom ska vara men häll i 3-4dl och se hur hårda dom bilr;) kom inte ihåg hur mkt jag hällde i men där omkring iallafall ;) och det är packningarna som behövs bytas byt både innre och ytre packboxsar :P
Nej, den får för lite bensin! Luftmängden justeras med gashandtaget.

Hur gjorde TS rent förgasaren? Pillade du i alla hål med ståltråd eller liknande?
Om du inte gjort något motormässigt så ska munstyckena inte helt plötsligt bli fel. Låter som lågfartsmunstycket är igentäppt eller liknande (Den styr bränslemängden på tomgång)

Ett annat alternativ är tjuvluft som nämnts tidigare i tråden.
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög

Inlägg av ***MATTE*** »

Rexxy skrev:
***MATTE*** skrev:

Hur gjorde TS rent förgasaren? Pillade du i alla hål med ståltråd eller liknande?
Om du inte gjort något motormässigt så ska munstyckena inte helt plötsligt bli fel. Låter som lågfartsmunstycket är igentäppt eller liknande (Den styr bränslemängden på tomgång)

finns inte lågfratsmunstycke på den förgasaren;)

Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

***MATTE*** skrev:
Rexxy skrev:
***MATTE*** skrev:

finns inte lågfratsmunstycke på den förgasaren;)
Inte? Vilket jävla skit. :O
Skriv svar