Yamaha neos problem

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
martinvk
Varnad

Yamaha neos problem

Inlägg av martinvk »

körde i en nedförsbacke, toppade moppen sen skulle jag bromsa in så bromsade tills jag nästan stod still men då dog moppen, försökte i 15-20 min att kicka igång skiten men ville inte, har kollat så att den får gnista, 2 olika förgasare, vet att jag har kört med lite för stort munstycke men har ändå funkat i 2-3 veckor. den går bra på tomgång utan luftburk, men om ja sätter på sportluft / luftburk så dör den. kunde köra lite smått utan nåt som hellst på luftinsuget en liten bit. kan det vara membranen som gått sönder?

mvh martinkv
Martinvk
Användarens profilbild
viktorsahlstrom
Elmoped

Re: Yamaha neos problem

Inlägg av viktorsahlstrom »

martinvk skrev:körde i en nedförsbacke, toppade moppen sen skulle jag bromsa in så bromsade tills jag nästan stod still men då dog moppen, försökte i 15-20 min att kicka igång skiten men ville inte, har kollat så att den får gnista, 2 olika förgasare, vet att jag har kört med lite för stort munstycke men har ändå funkat i 2-3 veckor. den går bra på tomgång utan luftburk, men om ja sätter på sportluft / luftburk så dör den. kunde köra lite smått utan nåt som hellst på luftinsuget en liten bit. kan det vara membranen som gått sönder?

mvh martinkv
Kolla luftskruven och membran :)
Användarens profilbild
DRD Broms
Elmoped

Re: Yamaha neos problem

Inlägg av DRD Broms »

martinvk skrev:körde i en nedförsbacke, toppade moppen sen skulle jag bromsa in så bromsade tills jag nästan stod still men då dog moppen, försökte i 15-20 min att kicka igång skiten men ville inte, har kollat så att den får gnista, 2 olika förgasare, vet att jag har kört med lite för stort munstycke men har ändå funkat i 2-3 veckor. den går bra på tomgång utan luftburk, men om ja sätter på sportluft / luftburk så dör den. kunde köra lite smått utan nåt som hellst på luftinsuget en liten bit. kan det vara membranen som gått sönder?

mvh martinkv
Om du har bytt upp till större munstycke måste du skruva upp luftskruven lite :)
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

kolla tändstiftet så det inte sotat igen
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
martinvk
Varnad

Inlägg av martinvk »

det är inte tändstiftet, har kollat det, börjar fundera på membranen
Martinvk
Skriv svar