Får inte trimma moppen :(

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
0scar
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 15 april 2012, 18:16
Ort: Karlstad

Får inte trimma moppen :(

Inlägg av 0scar »

antar att många har haft problemet att föräldrarna inte låter en trimma, hur har ni övertalat dom, deras argument är att jag kanske inte får lämp till övningskörning om jag blir tagen, men mina kompisar trimmar också så aa, hur har ni övertalat dom, har ni nått tips?
"Jag köpte en moppe för 3 dagar sen. Vad är det för takt på den?" - Viktor2000
RomstadBoyz.

Värmland, Karlstad.
Aerox.

Säljer Dator, Xbox 360 Slim 250gb och Hd Pvr, Pm om du är intresserad!
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

Säg att du vill trimma för att racea mot kompisar på parkeringar eller annat, eller för o stunta :) O så säger du att du kmr hålla hastighetsgränserna på allmäna vägar, funkade för mig :D Sen så e ju risken att bli påkörd enligt mig mycket mindre då den går snabbare/accar upp snabbare då också
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Piitus96 skrev:Säg att du vill trimma för att racea mot kompisar på parkeringar eller annat, eller för o stunta :) O så säger du att du kmr hålla hastighetsgränserna på allmäna vägar, funkade för mig :D Sen så e ju risken att bli påkörd enligt mig mycket mindre då den går snabbare/accar upp snabbare då också
Haha, kassaste argumenten jag hört. :)
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

Jag fick trimma lite men köpte bara trimmrör i smyg sedan tog de 1 dag märkte pappa de efter de har de inte brytt så länge jag inte kör ihjäl mig:D
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

jag får inte ännu men dock så kör jag 70cc och massa annat skit...
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

jag fick inte trimma men jag gjorde de endå (drog pluggen) o sa att jag hade tappat 2skruvar så de lätt mycket ,de tog 8-9 månader för min mor att veta att den var trim för då prova min bror den ;) o snuten :P
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
0scar
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 15 april 2012, 18:16
Ort: Karlstad

Inlägg av 0scar »

TuZx skrev:jag fick inte trimma men jag gjorde de endå (drog pluggen) o sa att jag hade tappat 2skruvar så de lätt mycket ,de tog 8-9 månader för min mor att veta att den var trim för då prova min bror den ;) o snuten :P
ska nog dra v-ringen ändå, men skulle vilja ha lite mer och det blir ju svårt utan tillåtelse :/
"Jag köpte en moppe för 3 dagar sen. Vad är det för takt på den?" - Viktor2000
RomstadBoyz.

Värmland, Karlstad.
Aerox.

Säljer Dator, Xbox 360 Slim 250gb och Hd Pvr, Pm om du är intresserad!
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

JagHarEnDerbi skrev:
Piitus96 skrev:Säg att du vill trimma för att racea mot kompisar på parkeringar eller annat, eller för o stunta :) O så säger du att du kmr hålla hastighetsgränserna på allmäna vägar, funkade för mig :D Sen så e ju risken att bli påkörd enligt mig mycket mindre då den går snabbare/accar upp snabbare då också
Haha, kassaste argumenten jag hört. :)
Är ju dock ett ganska bra argument. Lätt att förare missbedömer fordonet och inte tar det i beaktning.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

0scar skrev:
TuZx skrev:jag fick inte trimma men jag gjorde de endå (drog pluggen) o sa att jag hade tappat 2skruvar så de lätt mycket ,de tog 8-9 månader för min mor att veta att den var trim för då prova min bror den ;) o snuten :P
ska nog dra v-ringen ändå, men skulle vilja ha lite mer och det blir ju svårt utan tillåtelse :/
dra v-ringen och har du svets eller någon kompis? om ni har de så kan ni dra blindtarmen med
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
0scar
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 15 april 2012, 18:16
Ort: Karlstad

Inlägg av 0scar »

[/quote]
dra v-ringen och har du svets eller någon kompis? om ni har de så kan ni dra blindtarmen med[/quote]

nja kan ju kolla, säkert nån som har men vad händer då?
"Jag köpte en moppe för 3 dagar sen. Vad är det för takt på den?" - Viktor2000
RomstadBoyz.

Värmland, Karlstad.
Aerox.

Säljer Dator, Xbox 360 Slim 250gb och Hd Pvr, Pm om du är intresserad!
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

Fråga ifall du får dra V-ringen, säg till dina föräldrar att de bara ger lite mer acceleration och ingen toppfart ;) Eller om dom brukar testköra ofta så kan du ju säga att den ger lite mer toppfart men de beror ju på situationen men du gör det bara för Accelarationen. Sen ifall du ska ha mer trim så brukar dom ge sig på tiden, tjöta på dom och säg oftast att du bara vill ha bättre axx och dom grejerna ger bättre axx ;)

Funkat för mig iallafall, om man inte nämner toppfarten så skadas dom inte :) Dom kanske inte vill att du glider runt i 85-90 xD
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd
Inlägg: 423
Blev medlem: 13 april 2012, 20:28
Ort: Partille

Inlägg av tompa221 »

Så här gjorde jag.

1. köpte en trimmad moppe från början. 70cc,förgasare och rör.
2. fixat ett strypt rör satt moppen gick i 50. (30moppe) Päronen sa det var okej
3. satte på zx. den lät som fan och gick fort, dem blev inte glada
4.satte på röret jag hade från början, (silent pro)
5. den lät då mycket mindre och dem sa att jag fick köra med det.
Den går nu i 80 dock med jävligt lätta vikter så axxet är riktigt gött :)

EDIT: om mopeden står på dig så kan dem ju inte göra ngt. din moppe dina böter
Senast redigerad av tompa221 den 3 augusti 2012, 17:34, redigerad totalt 2 gång.
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.


Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
Användarens profilbild
alj0h
Svårstartad skrothög
Inlägg: 173
Blev medlem: 28 mars 2012, 19:29
Ort: Piteå

Inlägg av alj0h »

Kör typ aldrig moppen! Åk med kompisar som kör dåligt och har trimmat, då inser dom att du kör bättre själv med lite trim. Ska testa det på mina föräldrar :wink:
Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Användarens profilbild
Runkenslider
Elmoped
Inlägg: 142
Blev medlem: 30 augusti 2011, 12:23

Inlägg av Runkenslider »

Du kan ju säga att moppen går skit långsamt i bakarna och du vill bara har mer kraft då. Men dom tröttnar efter ett tag.
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

Haha, jag får trimma för min farsa :å han tycker bara att det är onödigt å jag får inte stanna när jag ser polisen för honom :)
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket
Inlägg: 1057
Blev medlem: 5 februari 2012, 04:25
Ort: RÄMSEL

Inlägg av GreckE »

ska du bara dra v-ringen så kmr det inte märkas, varken axxa elr låta mer bara 10 km/h snabbare ungefär.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Din far kanske körde moped? Körde han trimmat? Isåfall argumentera med det att han körde olagligt!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
0scar
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 15 april 2012, 18:16
Ort: Karlstad

Inlägg av 0scar »

DEA!! skrev:Din far kanske körde moped? Körde han trimmat? Isåfall argumentera med det att han körde olagligt!
ja han körde trimmat, har redan dragit det argumentet men han säger bara att det är skillnad för min går ungefär lika fort original som hans gick när den va trimmad :/
"Jag köpte en moppe för 3 dagar sen. Vad är det för takt på den?" - Viktor2000
RomstadBoyz.

Värmland, Karlstad.
Aerox.

Säljer Dator, Xbox 360 Slim 250gb och Hd Pvr, Pm om du är intresserad!
Användarens profilbild
falkheden
Svårstartad skrothög
Inlägg: 194
Blev medlem: 8 januari 2012, 22:17

Inlägg av falkheden »

Pappa är aschill med trimming, men mamma är lite mer rädd när det går för fort så hon har ju skällt ut mig några gånger men hon har ingen talan och det åker bara in genom örat och sen ut genom det andra :P 8)
Användarens profilbild
Benjaa14
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 418
Blev medlem: 30 september 2011, 13:55
Ort: Däär

Inlägg av Benjaa14 »

Säg att du funderar på att börja stunta. Att du bara vill fixa bättre axx. Ta bort v-ringen. Kanske luftfilter. Det ger lite snabbare topphastighet oxå men säg att du tror att det bara ger axx. Typ så jag gjorde. Den går ca 80-85 nu och jag erkände o sa. Jo när jag bytte det o det så gick den lite snabbare ( 60-65) har jag sagt till hon. Pga att jag ville satsa på stunt.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Säg som det är eller säg inget alls. Eller var orginalbög. :)
bibapeolola
Användarens profilbild
0scar
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 15 april 2012, 18:16
Ort: Karlstad

Inlägg av 0scar »

Benjaa14 skrev:Säg att du funderar på att börja stunta. Att du bara vill fixa bättre axx. Ta bort v-ringen. Kanske luftfilter. Det ger lite snabbare topphastighet oxå men säg att du tror att det bara ger axx. Typ så jag gjorde. Den går ca 80-85 nu och jag erkände o sa. Jo när jag bytte det o det så gick den lite snabbare ( 60-65) har jag sagt till hon. Pga att jag ville satsa på stunt.
dock får jag inte stunta heller med moppen, fan vilka diktatorföräldrar det känns som jag har nu :p
"Jag köpte en moppe för 3 dagar sen. Vad är det för takt på den?" - Viktor2000
RomstadBoyz.

Värmland, Karlstad.
Aerox.

Säljer Dator, Xbox 360 Slim 250gb och Hd Pvr, Pm om du är intresserad!
Användarens profilbild
Benjaa14
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 418
Blev medlem: 30 september 2011, 13:55
Ort: Däär

Inlägg av Benjaa14 »

0scar skrev:
Benjaa14 skrev:Säg att du funderar på att börja stunta. Att du bara vill fixa bättre axx. Ta bort v-ringen. Kanske luftfilter. Det ger lite snabbare topphastighet oxå men säg att du tror att det bara ger axx. Typ så jag gjorde. Den går ca 80-85 nu och jag erkände o sa. Jo när jag bytte det o det så gick den lite snabbare ( 60-65) har jag sagt till hon. Pga att jag ville satsa på stunt.
dock får jag inte stunta heller med moppen, fan vilka diktatorföräldrar det känns som jag har nu :p
hehe jo då vet jag inte hur du ska göra. Säg bara ifrån o säg att du tänker dra v ringen på den att den lär göra ca 65. Och va lite små arg när du säger det sen drar du direkt o skruvar av variator kåpan. Dom lär följa efter dig men om det funkar som jag tänkt mig just nu i mitt huvud så kommer dom säga okej gör det då,.. Men ja 75% Av mina ideer lyckas resten är sjukt värdelösa men denna känns som att det kan funka :D
Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket
Inlägg: 853
Blev medlem: 26 juli 2011, 10:37

Inlägg av TrueBorn »

Min farsa bryr sig inte han säger att jag får skylla mig själv ;)
Användarens profilbild
Simon-2012
Svårstartad skrothög
Inlägg: 189
Blev medlem: 16 juli 2012, 17:29
Ort: Vallda

Re: Får inte trimma moppen :(

Inlägg av Simon-2012 »

0scar skrev:antar att många har haft problemet att föräldrarna inte låter en trimma, hur har ni övertalat dom, deras argument är att jag kanske inte får lämp till övningskörning om jag blir tagen, men mina kompisar trimmar också så aa, hur har ni övertalat dom, har ni nått tips?
Jag får heller inte trimma men så köpte jag en trimmad cross av en i skolan och sa att jag skulle trimma ner den alla fall enligt det jag sa men ja mitt projekt talar för sig själv :)
Kolla gärna mitt Rieju Spike Projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=39736
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

1. De är de trafik fara att ligga 20-30 km långsammare än alla fordon, säg att du Bara gör så den får bättre axx, elr säg att de sitter en plugg i cylinder :roll:
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
0scar
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 15 april 2012, 18:16
Ort: Karlstad

Inlägg av 0scar »

david96 skrev:1. De är de trafik fara att ligga 20-30 km långsammare än alla fordon, säg att du Bara gör så den får bättre axx, elr säg att de sitter en plugg i cylinder :roll:
sa till farsan att jag skulle dra v-ringen och att det bara påverkar axxet så han kanske hjälper mig imorn :D
"Jag köpte en moppe för 3 dagar sen. Vad är det för takt på den?" - Viktor2000
RomstadBoyz.

Värmland, Karlstad.
Aerox.

Säljer Dator, Xbox 360 Slim 250gb och Hd Pvr, Pm om du är intresserad!
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Bästa du kan göra.

1: Köp hyper kör med den.
2: Sälj den
3: Trimma den du har nu.

ELLER, så säger du nu går jag och trimmar min moppe och du kan inte göra något åt det.

[spoiler]Och dra plugg/ v-ring är inte trim i min mening. Det är bara för dom som inte vågar köra trimmat. Alltså miderace. Man är lika org bög om man kör urpluggat.[/spoiler]
Xtremen
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:28

Inlägg av Xtremen »

Nu när ni ändå snackar trim tänkte jag höra om någon vet på ett ungefär hur mycket fortare moppen kommer gå med dragen v-ring och detta luftfilter? http://www.twostroke.se/product.asp?product=14093
Användarens profilbild
0scar
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 15 april 2012, 18:16
Ort: Karlstad

Inlägg av 0scar »

DiNozzan skrev:Bästa du kan göra.

1: Köp hyper kör med den.
2: Sälj den
3: Trimma den du har nu.

ELLER, så säger du nu går jag och trimmar min moppe och du kan inte göra något åt det.

[spoiler]Och dra plugg/ v-ring är inte trim i min mening. Det är bara för dom som inte vågar köra trimmat. Alltså miderace. Man är lika org bög om man kör urpluggat.[/spoiler]
aa men hade jag fått köra trimmat hade jag ju lätt kört med effektrör och 70cc osv men nu får jag ju inte så jag börjar med v-ring så får det blir som det blir
"Jag köpte en moppe för 3 dagar sen. Vad är det för takt på den?" - Viktor2000
RomstadBoyz.

Värmland, Karlstad.
Aerox.

Säljer Dator, Xbox 360 Slim 250gb och Hd Pvr, Pm om du är intresserad!
spoorky
Elmoped
Inlägg: 118
Blev medlem: 31 juli 2011, 23:59

Inlägg av spoorky »

Säg att du vill trimma för att hinna med trafiken bättre för att det är läskigt när bilarna kör om för dom kör så nära :wink:
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

På tal om att folk som kör nära!!
Blev omkörd av en motorcykel idag som körde i ungefär 170 och det vrålade nått så in i helvetet i öronen;-)
Han körde riktigt nära;-) vinglade till lite grann bara^^ fy faan säger jag :-D
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
Marcus ström
Svårstartad skrothög
Inlägg: 202
Blev medlem: 2 maj 2012, 15:56

Inlägg av Marcus ström »

Niklas Berntsson skrev:På tal om att folk som kör nära!!
Blev omkörd av en motorcykel idag som körde i ungefär 170 och det vrålade nått så in i helvetet i öronen;-)
Han körde riktigt nära;-) vinglade till lite grann bara^^ fy faan säger jag :-D
En buss körde så nära mig en gång att jag var nära att köra ner i diket, han var ca 20-30 cm från min moppe. Och jag låg ute i vägrenen då.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Håll er till topic.
bibapeolola
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

trimma bara lite, som tex dra ringen, sen så efter ett tag så frågar du om du kan köpa ett effektrör, och sen blir det mer och mer, jag fick inte trimma något från början heller, sen denna vintern som va beställde jag 70cc, större förgasare osv o sen hjälpte farsan mig o sätta på det, så ha tålamod och trimma lite i taget :)
Stuntriding is not a crime!
Skriv svar