Pressade min CPI SM till max när något plötsligt small till. Tjock vit rök i mängder kom från motorn. Kollade inte noga då det är väldigt mörkt ute. Men var som att kylaren hade exploderat av högt tryck, var vätska precis överallt. Det rann ner över över cylindern och röret, därav röken misstänker jag. Kör endast urpluggat.
Ska åka och hämta moppen imorgon och undersöka. Är förberedd på det värsta. Vad kan ha hänt?
Det låter konstigt om topplockspackningen går av enbart urpluggat?... låg du fullgas i en nedförsbacke eller dylikt så att den varvade otroligt friskt väldigt länge? Hur långt har den gått?
GasresarN skrev:Det låter konstigt om topplockspackningen går av enbart urpluggat?... låg du fullgas i en nedförsbacke eller dylikt så att den varvade otroligt friskt väldigt länge? Hur långt har den gått?
Är så jävla dum så har kört trots att den alltid blir överhettad. Alltid kört jävligt lugnt. Men tänkte inte på det förut så varvade upp den till max, vilket inte var så jävla smart.
Nån clue till varför den blir överhettad? Har du tillräckligt / för mycket kylarvätska? Kylarvätska expanderar när det blir varmt, om du har i för mycket i kylarn så kan trycket bli för högt och det säger plopp när gränsen is nådd.
det där hände mig också typ fast de kom ingen rök, det small till o den tvärrdog typ som om kolven skar. men de var ju bara att kicka igen så starta den igen.. någon som vet sig tro va som hände??
Edit: detta händer när jag kör på max ett tag. har 70cc o trimrör 19mm fögg mm.
FThunberg skrev:hahahaha, helt sjukt. Plockade av skiten nu, och var ett hål högst upp i kylaren. I plasten bredvid tanklocket. Måste ha varit sjukt tryck i kylaren.
Då får man ju forska i varför det var tryck där, och inte bara montera en ny kylare och smälla den med.
Jag tror på topplockspackningen, att kompet gått ut i kylaren.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan