Framlampan immar på Aerox

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Framlampan immar på Aerox

Inlägg av AntonB »

Varje gång jag kör och det har regnat eller det är fuktigt i luften så immar min framlampa igen, så den lyser knappt något framåt. Finns det någon slags packning som man kan köpa billigt eller kan jag fixa det lätt själv?

/AntonB
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Jocke0364
Elmoped

Re: Framlampan immar på Aerox

Inlägg av Jocke0364 »

AntonB skrev:Varje gång jag kör och det har regnat eller det är fuktigt i luften så immar min framlampa igen, så den lyser knappt något framåt. Finns det någon slags packning som man kan köpa billigt eller kan jag fixa det lätt själv?

/AntonB

Vad jag vet, på scooterhjälmar så kan man ta o tvätta o skrubba rent det med diskmedel och det ska få hjälmen att inte imma igen så det kanske funkar på framlysena oxå :)
Peugeot Vivacity -03! 30 moppe :3

- Söker Vita kåpor, PM:a gärna ifall du har några till salu! Pris ska det va ochså, ett fast inte ngt jag bestämmer!
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Jocke0364 skrev:
AntonB skrev:Varje gång jag kör och det har regnat eller det är fuktigt i luften så immar min framlampa igen, så den lyser knappt något framåt. Finns det någon slags packning som man kan köpa billigt eller kan jag fixa det lätt själv?

/AntonB

Vad jag vet, på scooterhjälmar så kan man ta o tvätta o skrubba rent det med diskmedel och det ska få hjälmen att inte imma igen så det kanske funkar på framlysena oxå :)
Haha smart tänkt där! Om ingen kommer med någon annan bra idé så får jag väl testa :D
Bild
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

AntonB skrev:
Jocke0364 skrev:

/AntonB

Haha smart tänkt där! Om ingen kommer med någon annan bra idé så får jag väl testa :D
Läcker det in fukt är det en spricka någon stans, kan vara så liten att den inte syns
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Ajdå, låter inte kul.. får kolla det, borde ju gå att täta den isåfall..
Bild
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

AntonB skrev:Ajdå, låter inte kul.. får kolla det, borde ju gå att täta den isåfall..
Pappa hade det på sin jobbarbil på baksidan av lampan han tog silikon och nu är den som ny :) men måste ju gå att göra något även om den är på framsidan för då är ju inte silikon så snyggt (A) något kommer du säkert på :)
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Jönköping skrev:
AntonB skrev:Ajdå, låter inte kul.. får kolla det, borde ju gå att täta den isåfall..
Pappa hade det på sin jobbarbil på baksidan av lampan han tog silikon och nu är den som ny :) men måste ju gå att göra något även om den är på framsidan för då är ju inte silikon så snyggt (A) något kommer du säkert på :)
Japp :)
Bild
Skriv svar