Varje gång jag kör och det har regnat eller det är fuktigt i luften så immar min framlampa igen, så den lyser knappt något framåt. Finns det någon slags packning som man kan köpa billigt eller kan jag fixa det lätt själv?
/AntonB
AntonB skrev:Varje gång jag kör och det har regnat eller det är fuktigt i luften så immar min framlampa igen, så den lyser knappt något framåt. Finns det någon slags packning som man kan köpa billigt eller kan jag fixa det lätt själv?
/AntonB
Haha smart tänkt där! Om ingen kommer med någon annan bra idé så får jag väl testaJocke0364 skrev:AntonB skrev:Varje gång jag kör och det har regnat eller det är fuktigt i luften så immar min framlampa igen, så den lyser knappt något framåt. Finns det någon slags packning som man kan köpa billigt eller kan jag fixa det lätt själv?
/AntonB
Vad jag vet, på scooterhjälmar så kan man ta o tvätta o skrubba rent det med diskmedel och det ska få hjälmen att inte imma igen så det kanske funkar på framlysena oxå
Läcker det in fukt är det en spricka någon stans, kan vara så liten att den inte synsAntonB skrev:Haha smart tänkt där! Om ingen kommer med någon annan bra idé så får jag väl testaJocke0364 skrev:AntonB skrev:Varje gång jag kör och det har regnat eller det är fuktigt i luften så immar min framlampa igen, så den lyser knappt något framåt. Finns det någon slags packning som man kan köpa billigt eller kan jag fixa det lätt själv?
/AntonB
Vad jag vet, på scooterhjälmar så kan man ta o tvätta o skrubba rent det med diskmedel och det ska få hjälmen att inte imma igen så det kanske funkar på framlysena oxå
Pappa hade det på sin jobbarbil på baksidan av lampan han tog silikon och nu är den som nyAntonB skrev:Ajdå, låter inte kul.. får kolla det, borde ju gå att täta den isåfall..
JappJönköping skrev:Pappa hade det på sin jobbarbil på baksidan av lampan han tog silikon och nu är den som nyAntonB skrev:Ajdå, låter inte kul.. får kolla det, borde ju gå att täta den isåfall..men måste ju gå att göra något även om den är på framsidan för då är ju inte silikon så snyggt (A) något kommer du säkert på