Tja, som rubriken säger så måste jag byta lossa tändstiftet för det har en blivit en loppa på det -.-
Finns det någon guide för det, för det va sjukt krångligt att komma åt i dom?
Anteee skrev:Tja, som rubriken säger så måste jag byta lossa tändstiftet för det har en blivit en loppa på det -.-
Tips uppskattas också
om du behöver guide för att byta tändstift på en baotian så tror jag du borde sluta med motorer helt...
Anteee skrev:Tja, som rubriken säger så måste jag byta lossa tändstiftet för det har en blivit en loppa på det -.-
Tips uppskattas också
om du behöver guide för att byta tändstift på en baotian så tror jag du borde sluta med motorer helt...
+1
ta av tändhatten och ta hylsnyckel o skruva av det
Anteee skrev:Hahaha ja har aldrig skruvat baotian förr + att jag vill inte pajja den :*
Men de konsstigaste ba att de inte va en loppa, den vill inte starta
Du pajjar den inte om du bara plockar av tändstiftet... Bara lyfta upp tändhatten ta en hylsa eller skiftnyckel, lossa den lite sen kan du skruva loss me handen går på 10 sekunder om ens det.
Har jag fel när jag säger att Kina stiften som är original på baotians är mindre/smalare än de "vanliga" europeiska modellerna? Skruvade på en retro en gång men fick aldrig bort stiftet då min hylsa var för stor... Samma hylsa hade jag dock använt på min AM6:a tidigare med framgång
Aprilia-Mx skrev:Har jag fel när jag säger att Kina stiften som är original på baotians är mindre/smalare än de "vanliga" europeiska modellerna? Skruvade på en retro en gång men fick aldrig bort stiftet då min hylsa var för stor... Samma hylsa hade jag dock använt på min AM6:a tidigare med framgång
beror inte på om det är kina eller inte, vet ej varför vissa modeller har det eller inte men på min brors aprilia sr50 så var det ett smalt, och på min kompis peugoet var det större