MoppeskitenVikinG skrev:Vad torskar jag värst för en lättmc utan körkort eller en moppe utan körkort o trimmat o ingen försökring?
Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
MoppeskitenVikinG skrev:Vad torskar jag värst för en lättmc utan körkort eller en moppe utan körkort o trimmat o ingen försökring?
Jag är Öhlinskåt juWRR125 skrev:Framgaffeln betyder inte alltMattyyy skrev:Jag skulle också vilja köpa den för den där hade ju Öhlins-gaffel och det har inte minWRR125 skrev: Skulle köpa om man inte redan hade 125:A
Du kommer nog inte ha några problem med att sälja den däremot
Och samma sak när du blir 20 fast då tung såklartWRR125 skrev:Du måste göra en uppkörning.. sen så är det bara att gasa !streamjr skrev:tjenare har hört att om man tar lätt mc kort så får man automatiskt köra mellan när man fyllt 18, stämmer de?
Kommer krävas att du fyllt 24 för att köra A ( Tung motorcykel utan begränsningar )Mattyyy skrev:Och samma sak när du blir 20 fast då tung såklartWRR125 skrev:Du måste göra en uppkörning.. sen så är det bara att gasa !streamjr skrev:tjenare har hört att om man tar lätt mc kort så får man automatiskt köra mellan när man fyllt 18, stämmer de?
Stämmer det att kraven för att ta hojkort kommer bli hårdare efter årskiftet?
enligt han på körskolan här hemma så är det inte såboomblaster skrev:Nej inte med de nya reglerna, de kräver att man gör en uppkörning när man går från A2 (A Beg) till A oxå
Perra.S skrev:Seriöst, är du ens på riktigt?potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.
Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt
Saxxat från Järnet här på TSR:tompa221 skrev:kollar snuten lätt mc mycket? min moppe räknas ju som lätt mc och då kan man ju lika gärna ta stora hojjen
hm... inte stor, kanske 1 på 1000 att man åker fast för det tror jag! Om man då inte har jättesynligt trimm och det står i regbeviset 4kw. vilket det kan göra på vissa hojar!Mattyyy skrev:Allvarligt talat så hur stor chans är det att man blir påkommen med trimmad 125a?Macko96 skrev:Men om du har oturen att bli kollad då åker man fast ordentligt! Och om dom bänkar den och ser att den har över 15hk... då blir det inte så sköj!
Dom har kollat min 2ggr redan, bara i rutin kontroller däremot dvs dom har aldrig stannat mig med misstanke om brott eller hur man ska uttrycka det..Mattyyy skrev:Allvarligt talat så hur stor chans är det att man blir påkommen med trimmad 125a?Macko96 skrev:Men om du har oturen att bli kollad då åker man fast ordentligt! Och om dom bänkar den och ser att den har över 15hk... då blir det inte så sköj!
okej, lärde man sig något särskilt på lektionerna eller är det sånt man kan läsa till sig i boken?p0d1 skrev:Runt 8-9.000 gick mitt på, då tog jag runt fyra dubbellektioner på körskola, teorilektioner samt dubbla uppkörningar med en kuggning, hade nog klarat mig under 7.000 kronor tror jag..16rieju16 skrev:vad har era kort gått på ungefär?
Nej, allt som kommer med på lektionerna finns i teoriböckerna, mitt tips ära tt köpa böckerna, läsa en bok för sig ett par gånger så man kan det.16rieju16 skrev: okej, lärde man sig något särskilt på lektionerna eller är det sånt man kan läsa till sig i boken?