Är detta bra pris?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Noizeffs
Elmoped

Är detta bra pris?

Inlägg av Noizeffs »

Tjena, har haft en fiddy 150cc men just nu är den beslagtagen av polisen och jag vågar inte riktigt dra dit o hämta den :P

Ville ändå ha en lite större variant och har tittat lite på denna en 250cc cross.

http://www.blocket.se/stockholm/Tm_250_ ... w=1&last=1

Är det ett bra pris? Han skriver att det är årsmodell 1998 och att han ägt den i 5 år och att den funkat suveränt, tror ni att den kommer fortsätta att funka suveränt? :P

Hur snabb tror ni den åker som max och vad är de för skillnad på 150cc och 250cc? :)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

är de en tvåtakt ? isåfall jävligt stor ksillnad annars med för fiddy är itne så stark fall du itne kör daytona :) aldrig sätt den innan så vet inte,men jag skullek öpt den för fuckokörning
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Derbi_Guy
Varnad

Inlägg av Derbi_Guy »

Varför "vågar" du inte dra dit och hämta den?
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

Derbi_Guy skrev:Varför "vågar" du inte dra dit och hämta den?
tänk om man var så rik :D
Bild
Noizeffs
Elmoped

Inlägg av Noizeffs »

Riskerar inte att få uppkört lämp för bil och böter är väl onödigt, har inte ägarbevis kvar heller..

Några säger att polisen inte kommer kunna fälla mig för någonting och vissa säger att det visst kan det och jag vet inte vad de kommer säga om jag drar dit :)

Mina föräldrar visste inte ens om att jag hade en fiddy och de skulle nog inte bli så glada om jag hade en och ännu mindre glada om polisen nästan tog fast mig xD om pappa visste om d skulle jag aldrig fått gå dit o hämta den :P

Om någon är intresserad om vad som hände och kan regler och lagar så PM:a :)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Skillnaden är typ 20-25hk i motorn. Resten vet du nog.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Din fiddy har ca 10 slöa 4takts-hästar. Denna har 50-60 pigga 2taktshästar, en 250 2takt går nå sjukt!

Kolla dock över så att den är servad, bytt kolv, olja osv. Kolla glapp i lager osv med.

Du undrar hur fort den går? Svar: Tillräckligt.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Noizeffs
Elmoped

Inlägg av Noizeffs »

Så den är sjukt mkt starkare än min 150cc fiddy? Jag hade den inte alls länge ca 3 veckor men hann lära mig köra o allt, hade bara lite problem med starten.. Jag stegrade rätt ofta, är de för att jag släpper kopplingen för snabbt eller ger för mkt gas? Flyger man inte upp åt helvete med denna cross om man gör fel?

Mst ju kunna åka från aina jag osv
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Noizeffs skrev:Så den är sjukt mkt starkare än min 150cc fiddy? Jag hade den inte alls länge ca 3 veckor men hann lära mig köra o allt, hade bara lite problem med starten.. Jag stegrade rätt ofta, är de för att jag släpper kopplingen för snabbt eller ger för mkt gas? Flyger man inte upp åt helvete med denna cross om man gör fel?

Mst ju kunna åka från aina jag osv
Låter på dig som att du ABSOLUT inte ska ha en 250 2takt, detta är lite mer seriösa grejer.
Ska du ha en 2taktare så skaffa en 125a istället, myyyycket mer power i den med än i din 150cc fiddy.

Sen är fiddyn jävligt liten, en cross är mycket större, och ja den går mycket fortare.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

asså på dig som persson tycker jag itne du borde skaffa den fall du inte kunde köra en fiddy... men dde är ditt val och ditt straff fall du åker ditt, släpp koppling bara långsammare och ge inte fullgas ?
Noizeffs
Elmoped

Inlägg av Noizeffs »

Jag släppte den hur långsamt som helst och gav så lite gas jag kunde ge, om jag inte lutade mig framåt så hoppas fram hjulet upp 5-10 cm minst
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

CaToXXo skrev:Din fiddy har ca 10 slöa 4takts-hästar. Denna har 50-60 pigga 2taktshästar, en 250 2takt går nå sjukt!

Kolla dock över så att den är servad, bytt kolv, olja osv. Kolla glapp i lager osv med.

så jävla snabbt går inte en 250 har en rm250 06a och topphastigheten är inget att skryta om direkt eller äns roligt.. men den gasreser i en fiddys topp hastighet iaf :D
Bild
Noizeffs
Elmoped

Inlägg av Noizeffs »

Mura hur snabbt går din i? Min lilla fiddy gick 95 och det var absolut max
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Mura skrev:
CaToXXo skrev:Din fiddy har ca 10 slöa 4takts-hästar. Denna har 50-60 pigga 2taktshästar, en 250 2takt går nå sjukt!

så jävla snabbt går inte en 250 har en rm250 06a och topphastigheten är inget att skryta om direkt eller äns roligt.. men den gasreser i en fiddys topp hastighet iaf :D
Jo, det var väl vridet jag mena egentligen... :)
Noizeffs skrev:Mura hur snabbt går din i? Min lilla fiddy gick 95 och det var absolut max
Asså, om du ens frågar om topphastigheten så råder jag dig att tänka om...

Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Noizeffs skrev:Så den är sjukt mkt starkare än min 150cc fiddy?
En 30 år gammal tvåtakts 80cc cross skulle ge din fiddy så mycket stryk att det vore skrattretande. En 14 år gammal 250cc tvåtakt går inte ens jämföra med...

Men vad sjutton är detdär för märke? Finns det ens reservdelar att få tag i? En riktig cross ger alla slitdelar ett riktigt hårt liv, så det är mycket delar som behöver bytas ganska ofta... Kan man inte få tag i delar till den är den i princip oanvändbar, eller kommer bli det mycket snart - inte värd ett dugg.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
macbang
Svårstartad skrothög

Inlägg av macbang »

250cc 2-rakt har +- 40hkr

500cc 2-takt har runt 60hkr

700cc 2-takt ( Maico 700 ) har runt 100hkr
Cylinder: Malossi 70cc sport
Förgasare: Dellorto 17.5mm
Membran: Stage 6 VForce3
Rör : stage6 pro replica
Vev: Original
Variator: Polini speedcontrol 6.0g
Koppling: Malossi fly clutch röda race fjädrar

toppfart 80km/h och stark som ett as
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

macbang skrev:

250cc 2-rakt har +- 40hkr

500cc 2-takt har runt 60hkr

700cc 2-takt ( Maico 700 ) har runt 100hkr
Och en 125a har?
Jag har gått enligt stats från företagarnas egna sidor, men vet inte om dom mäter hästarna på växellådan eller bakhjulet?

Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Seenz »

här har du lite info om den

http://www.bernaracing.com/
Live like today was you're last day.
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

Ja det är värt, men tycker inte du ska köpa den om du ska köra på väg och inte kan komma iväg utan att göra känguruskutt.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Noizeffs
Elmoped

Inlägg av Noizeffs »

Kängurskutt är när man springer med den, hoppar på och lägger i växel och gasar för att få igång den? Eller har jag fel? Asso tror ni att den crossen kommer upp i över 120km/h?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

fall du drevar om den, kan den la väl göra de men en cross är till för vara stark och ha axx som fna itne för ligga och maxa med.
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

Noizeffs skrev:Kängurskutt är när man springer med den, hoppar på och lägger i växel och gasar för att få igång den? Eller har jag fel? Asso tror ni att den crossen kommer upp i över 120km/h?
asså du måste tänka på att denna crossen har så äckligt mycket mer krut i sig än din fiddy gasar du till i 1an så ligger du på ryggen i asfalten :D

hade jag varit dig med din erfarenhet hade jag köpt en 85a eller 125a att börja med och dom går som fan med :P
Bild
Noizeffs
Elmoped

Inlägg av Noizeffs »

Det blir nog inte den för mig :p ska försöka fixa min fiddy från polisen.. Det skumma med fiddy var att jag kunde ligga i 3an o köra 5 km/h och låta frisk men när den låg i 1-2 när man sluta gasa lät det som att hela skiten sprängdes i luften..

Någon som kan regler och lagar bra pm:a mig isf för vill inte få skit om jag drar t polisen :p
Skriv svar