Är det ett bra pris? Han skriver att det är årsmodell 1998 och att han ägt den i 5 år och att den funkat suveränt, tror ni att den kommer fortsätta att funka suveränt?
Hur snabb tror ni den åker som max och vad är de för skillnad på 150cc och 250cc?
är de en tvåtakt ? isåfall jävligt stor ksillnad annars med för fiddy är itne så stark fall du itne kör daytona aldrig sätt den innan så vet inte,men jag skullek öpt den för fuckokörning
Riskerar inte att få uppkört lämp för bil och böter är väl onödigt, har inte ägarbevis kvar heller..
Några säger att polisen inte kommer kunna fälla mig för någonting och vissa säger att det visst kan det och jag vet inte vad de kommer säga om jag drar dit
Mina föräldrar visste inte ens om att jag hade en fiddy och de skulle nog inte bli så glada om jag hade en och ännu mindre glada om polisen nästan tog fast mig xD om pappa visste om d skulle jag aldrig fått gå dit o hämta den
Om någon är intresserad om vad som hände och kan regler och lagar så PM:a
Så den är sjukt mkt starkare än min 150cc fiddy? Jag hade den inte alls länge ca 3 veckor men hann lära mig köra o allt, hade bara lite problem med starten.. Jag stegrade rätt ofta, är de för att jag släpper kopplingen för snabbt eller ger för mkt gas? Flyger man inte upp åt helvete med denna cross om man gör fel?
Noizeffs skrev:Så den är sjukt mkt starkare än min 150cc fiddy? Jag hade den inte alls länge ca 3 veckor men hann lära mig köra o allt, hade bara lite problem med starten.. Jag stegrade rätt ofta, är de för att jag släpper kopplingen för snabbt eller ger för mkt gas? Flyger man inte upp åt helvete med denna cross om man gör fel?
Mst ju kunna åka från aina jag osv
Låter på dig som att du ABSOLUT inte ska ha en 250 2takt, detta är lite mer seriösa grejer.
Ska du ha en 2taktare så skaffa en 125a istället, myyyycket mer power i den med än i din 150cc fiddy.
Sen är fiddyn jävligt liten, en cross är mycket större, och ja den går mycket fortare.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
asså på dig som persson tycker jag itne du borde skaffa den fall du inte kunde köra en fiddy... men dde är ditt val och ditt straff fall du åker ditt, släpp koppling bara långsammare och ge inte fullgas ?
CaToXXo skrev:Din fiddy har ca 10 slöa 4takts-hästar. Denna har 50-60 pigga 2taktshästar, en 250 2takt går nå sjukt!
Kolla dock över så att den är servad, bytt kolv, olja osv. Kolla glapp i lager osv med.
Du undrar hur fort den går? Svar: Tillräckligt.
så jävla snabbt går inte en 250 har en rm250 06a och topphastigheten är inget att skryta om direkt eller äns roligt.. men den gasreser i en fiddys topp hastighet iaf
CaToXXo skrev:Din fiddy har ca 10 slöa 4takts-hästar. Denna har 50-60 pigga 2taktshästar, en 250 2takt går nå sjukt!
Kolla dock över så att den är servad, bytt kolv, olja osv. Kolla glapp i lager osv med.
Du undrar hur fort den går? Svar: Tillräckligt.
så jävla snabbt går inte en 250 har en rm250 06a och topphastigheten är inget att skryta om direkt eller äns roligt.. men den gasreser i en fiddys topp hastighet iaf
Jo, det var väl vridet jag mena egentligen...
Noizeffs skrev:Mura hur snabbt går din i? Min lilla fiddy gick 95 och det var absolut max
Asså, om du ens frågar om topphastigheten så råder jag dig att tänka om...
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Noizeffs skrev:Så den är sjukt mkt starkare än min 150cc fiddy?
En 30 år gammal tvåtakts 80cc cross skulle ge din fiddy så mycket stryk att det vore skrattretande. En 14 år gammal 250cc tvåtakt går inte ens jämföra med...
Men vad sjutton är detdär för märke? Finns det ens reservdelar att få tag i? En riktig cross ger alla slitdelar ett riktigt hårt liv, så det är mycket delar som behöver bytas ganska ofta... Kan man inte få tag i delar till den är den i princip oanvändbar, eller kommer bli det mycket snart - inte värd ett dugg.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Kängurskutt är när man springer med den, hoppar på och lägger i växel och gasar för att få igång den? Eller har jag fel? Asso tror ni att den crossen kommer upp i över 120km/h?
Noizeffs skrev:Kängurskutt är när man springer med den, hoppar på och lägger i växel och gasar för att få igång den? Eller har jag fel? Asso tror ni att den crossen kommer upp i över 120km/h?
asså du måste tänka på att denna crossen har så äckligt mycket mer krut i sig än din fiddy gasar du till i 1an så ligger du på ryggen i asfalten
hade jag varit dig med din erfarenhet hade jag köpt en 85a eller 125a att börja med och dom går som fan med
Det blir nog inte den för mig :p ska försöka fixa min fiddy från polisen.. Det skumma med fiddy var att jag kunde ligga i 3an o köra 5 km/h och låta frisk men när den låg i 1-2 när man sluta gasa lät det som att hela skiten sprängdes i luften..
Någon som kan regler och lagar bra pm:a mig isf för vill inte få skit om jag drar t polisen :p