Strypa av roxon?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Poopdilla
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 3 juli 2012, 19:36

Strypa av roxon?

Inlägg av Poopdilla »

Behöver man ställa in olje pumpen om man stryper av en roxon duel?(guldbrickan mellan förgasarn och luftburken och kröken) :wink:
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

vore ju bättre men häll i lite extra olja bara när du tankar för vara på den säkra sidan typ 0.5-1% av vad du tankr, elr ta bort den helt och blanda i tanken :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Poopdilla
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 3 juli 2012, 19:36

Inlägg av Poopdilla »

Den pumpar lite för mycket olja nu satt det borde va lungt:/
Får testa
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket
Inlägg: 1075
Blev medlem: 7 juli 2011, 23:24

Inlägg av Jönköping »

De flesta säger att man inte behöver ge den mer olja för ett klent effektrör/ urpluggat orginal. Men jag tycker det är helt jävlar fel, Blanda lite extra i tanken, brukar lägga i lite i tanken med ögonmått för behövs ju inte mycket
fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Inlägg av fax110 »

Jönköping skrev:De flesta säger att man inte behöver ge den mer olja för ett klent effektrör/ urpluggat orginal. Men jag tycker det är helt jävlar fel, Blanda lite extra i tanken, brukar lägga i lite i tanken med ögonmått för behövs ju inte mycket
han ska strypa den
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

fax110 skrev:
Jönköping skrev:De flesta säger att man inte behöver ge den mer olja för ett klent effektrör/ urpluggat orginal. Men jag tycker det är helt jävlar fel, Blanda lite extra i tanken, brukar lägga i lite i tanken med ögonmått för behövs ju inte mycket
han ska strypa den
Han ska strypa av den.
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Re: Strypa av roxon?

Inlägg av p4ck »

Poopdilla skrev:Behöver man ställa in olje pumpen om man stryper av en roxon duel?(guldbrickan mellan förgasarn och luftburken och kröken) :wink:
Inte nödvändigt, men är du orolig så häll i lite i tanken! =)
han ska strypa den
Nej, han ska strypa av den. Alltså ta bort strypningar.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Poopdilla
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 3 juli 2012, 19:36

Inlägg av Poopdilla »

Fixat det nu och den axxar bättre än förut
fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Inlägg av fax110 »

vicke xX SMT skrev:
fax110 skrev:
Jönköping skrev:De flesta säger att man inte behöver ge den mer olja för ett klent effektrör/ urpluggat orginal. Men jag tycker det är helt jävlar fel, Blanda lite extra i tanken, brukar lägga i lite i tanken med ögonmått för behövs ju inte mycket
han ska strypa den
Han ska strypa av den.
ursäkta jag som druckit för mycket!
Skriv svar