Värmenypt o problem!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

ProBeta
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 22 april 2012, 20:33

Värmenypt o problem!

Inlägg av ProBeta »

Hej för ett tag sedan så värdenypte min moppe vad jag tror den gick kast och jag fick efter det byta tändstift, grejen nu i efterhand så låter det lite konstigt ibland från cylindern + att jag tror inte kompet är så bra för kicken är väldigt lätt? Frågan är ska jag byta hela cylindern eller bara kolv o kolvpackningar?
Och jag kommer lämna in den och tror inte Honda har kolv till Beta så vilken (kolv,kolvpackningar) är det jag ska köpa eller om det kanske är ett kit :)

Sedan vilka Lameller ska jag ha till Beta RR 2007 AM6 motor? ett med pra kvalite och bra i pris!

Tack för svar på båda frågorna :D
twsboy
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 31 augusti 2011, 19:54
Ort: bollnäs

Inlägg av twsboy »

Beror väl å¨hur mycket skada cylindern tog, men det kan gå med att bara byta kolv, men om jag var du skulle jag byta upp mig till en 70 cc eller iaf en 50 sport
fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Inlägg av fax110 »

låter som att du kört ett tag med trasig kolv? så cylindern kan likagärna vara att använda som brev vikt eller nåt,

var berredd på att kolv och cylinder kan behövas!

vad du ska ta beror ju på om du vill trimma lite nu också
men billigaste kolv / 50cc kit kan du väl ta om du ska sälja en snart,
annars nåt 50cc sport orginal /orginal efter hur mycket pengar du har.


tänk på att lämna in den = kostar en del
ProBeta
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 22 april 2012, 20:33

Inlägg av ProBeta »

Okej tack för svar men lameller då till Beta RR AM6 vilka är bäst om man bara kör urpluggat med orginal cylinder?
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

Vi vet inte hur ditt cylinderlopp ser ut. Antagligen är det kolvringarna som är dåliga. Kolven också antagligen.

Det lättaste att veta är att du tar loss cylinder och kollar hur allt ser ut.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Skriv svar