Här är min Derbi Senda xtreme sm 06, stylingtips?

ska beställa en ktm framskärm i veckank-skåpet skrev:lacka sving, ktm framskärm o de e ju aldrig fult med en upsidedowngaffel heller...
crossplatta är fint men vill ha hyffsat med ljus så jag ser, neon blir nåt att fundera över! vart tycker du man sätter de som bäst då?Staffan Melin skrev:höj den är ett måstecrossplatta, kanske något neon?
vet att ramen är typ grå men nöjer mig med de och har funderingar på svingen, blir de konstigt om man lackar svingen metallicsvart om ramen är den grå-svarta den är nu? kör på originalrör och luft för får inte trimma för farsan och så slipper man onödig uppmärksamhet av polisen, (röret är urpluggatDiNozzan skrev:KTM´s org. smstänka, Öppet luftfilter så man inte ser burken, lacka ram och sving svart (då kommer du säga att ramen redan är svart;) ) Men jag menar inte den fessvarta, lacka det typ metallicsvart eller mattsvart!Ta bort org. undertailen, alcka passargerar fotpinnar, lacka naven, byta avgas!
![]()
Det är nog det som jag tyckte!Och som ni skrev ovan dekalstrippa den inte!
under tanken så de lyser vid motorn, eller om du har en undertail i plexiglas så kan de va snyggt att ha de därahermansson8 skrev:crossplatta är fint men vill ha hyffsat med ljus så jag ser, neon blir nåt att fundera över! vart tycker du man sätter de som bäst då?Staffan Melin skrev:höj den är ett måstecrossplatta, kanske något neon?
tack för tipsen, blir nåt att fundera överStaffan Melin skrev:under tanken så de lyser vid motorn, eller om du har en undertail i plexiglas så kan de va snyggt att ha de därahermansson8 skrev:crossplatta är fint men vill ha hyffsat med ljus så jag ser, neon blir nåt att fundera över! vart tycker du man sätter de som bäst då?Staffan Melin skrev:höj den är ett måstecrossplatta, kanske något neon?
Höja och ktm framskärm kommer, de andra får jag se men fr blir la lite senare, tack:)Seenz skrev:hmm.. röd fälg tejp, höj den, neon. kapade bakkåpor, polisport stänkskärm kanske eller nån annan, lacka sving i samma färg som ramen. sen typ kanske lite röda detalier så som kick,bromspedal, handtag m.m..
-Det är lite förslag vad jag tycker du kan göra
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
somsagt ska jag göra vissa saker som du skriver men de andra blir bra grejer att fundera över för framtida planer, tack!SnyggaDerbin skrev:Polera gaffelben, broms och växelpet.
Lacka ram och sving typ matt eller blanksvart.
Höjningssats, fälgtejp eller polerade fälgkanter?
Stylinggaller vid luftintaget på kylarvingarna.
Fågelpinne och sen en snygg kudde
Styling skjutpinnar, Ktm stänka och sen något rör där man ser svetsningarna tydligt,
Ingen fara, men snälla kan du inte polera gaffelbenen för min skull?ahermansson8 skrev:somsagt ska jag göra vissa saker som du skriver men de andra blir bra grejer att fundera över för framtida planer, tack!SnyggaDerbin skrev:Polera gaffelben, broms och växelpet.
Lacka ram och sving typ matt eller blanksvart.
Höjningssats, fälgtejp eller polerade fälgkanter?
Stylinggaller vid luftintaget på kylarvingarna.
Fågelpinne och sen en snygg kudde
Styling skjutpinnar, Ktm stänka och sen något rör där man ser svetsningarna tydligt,
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
Tyckte inte det passadeDerbi_MackaN skrev:De blir fint med metallic svart sving, ja hade det på min:) dekal strippa inte! Neon,ktm stänka, fälgtejpgå i i mitt Derbi projekt så kan du se hur de blir med svingen
får se lite vad jag gör, vissa saker görs iallafall, tack!RammeA skrev:lacka svingen svart, röd tnt kick/bromspedal/växelpet, ny framstänka, kapa bak kåperna, höj den 2cm, neon som lyser ner på motorn och på undertailen.