Har en Speedfight 100 som en stuntmoped. Var ute och körde och helt plötsligt började den dö. Fick kicka som ett as sen startade den igen. Gjorde det ett par gånger, sen var den stendöd. Detta var i vintras. Och nu när det är sommar fick jag suget att dra igång den igen. Jag har bytt tändstift, tändspole och gjort rentförgasaren. Och den får gnista, dock lite osäker på hur bra gnistan är. Men när jag malar med startmotor så tänder den till, sen dör den igen och tänder till och dör osv.. Och den tänder till med exakt samma mellan rum varje gång. Så jag gissar på att det strular något med tändningen? För bensin får den. På hojjen är det, den jobbiga ACI 100 immobiliser. Så den är svindyr att köpa ny(2700kr) Nu till frågan, Går det på något vis att bygga om detta? att få bort startspärren på något vis? (jag går elektriker utbildning så är kunnig om el)
Eller tror ni det kan vara något annat fel?läst runt lite och normala symptomen är att den inte orkar varva över 2000 rpm om cdin är trasig.
Hoppas att du Hasse666 kan se det här för jag vet att du har koll på sånt här

MVH Per hansson