För att min internetuppkoppling knullar sig ofta och du behöver inte bli så jävla arg. Ville dock ha ett vettigt svar men visst det kanske är för stort.MrAndersson skrev:Vafan gjorde du två trådar för? Och du kanske får för seg gas hastighet för att de ska ge någon effekt 21 kanske är förstort!
Eller så har du inte ställt in den bra alls!
Läs reglerna!
o vilken storlek är orginal? somsagt 21mm kanske är förstortMartinP skrev:original
TuZx skrev:aa tills man kör med detdavid96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
Stiftet är brunt, och vad menar du med gammalt/nytt?chifen skrev:Det du måste förstå är att en förgasare ökar inte hastigheten om det inte leder till att varvtalet på motorn ökar, gör det inte det så kommer mopeden inte gå fortare. Fila upp insuget lite då isf, et smalare insug än förgasare kan störa färskgaspulserna som kommer in i cylindern, även om det bara är en milimeter men förvänta dig inga mirakel. Kan vara så den inte är riktigt inställd också, vad har du för färg på stiftet? (Gammalt/nytt?)
Han syftar nog på om stiftet är nytt eller gammalt.MartinP skrev:Stiftet är brunt, och vad menar du med gammalt/nytt?chifen skrev:Det du måste förstå är att en förgasare ökar inte hastigheten om det inte leder till att varvtalet på motorn ökar, gör det inte det så kommer mopeden inte gå fortare. Fila upp insuget lite då isf, et smalare insug än förgasare kan störa färskgaspulserna som kommer in i cylindern, även om det bara är en milimeter men förvänta dig inga mirakel. Kan vara så den inte är riktigt inställd också, vad har du för färg på stiftet? (Gammalt/nytt?)
Nytt.Mattyyy skrev:Han syftar nog på om stiftet är nytt eller gammalt.MartinP skrev:Stiftet är brunt, och vad menar du med gammalt/nytt?chifen skrev:Det du måste förstå är att en förgasare ökar inte hastigheten om det inte leder till att varvtalet på motorn ökar, gör det inte det så kommer mopeden inte gå fortare. Fila upp insuget lite då isf, et smalare insug än förgasare kan störa färskgaspulserna som kommer in i cylindern, även om det bara är en milimeter men förvänta dig inga mirakel. Kan vara så den inte är riktigt inställd också, vad har du för färg på stiftet? (Gammalt/nytt?)
dt50mx är väl så pass gamla så de inte har cdi... Osäker på hur gammal just denna är eftersom TS inte skrivit, så vi får gissa oss fram.xXTASKENXx skrev:Cdi? eller kanske bara finns på scootrar? Ny på detta men för mig låter det som en CDIMIn stoppade vid 60 iaf
[/spoiler]bensinskalle skrev:dt50mx är väl så pass gamla så de inte har cdi... Osäker på hur gammal just denna är eftersom TS inte skrivit, så vi får gissa oss fram.xXTASKENXx skrev:Cdi? eller kanske bara finns på scootrar? Ny på detta men för mig låter det som en CDIMIn stoppade vid 60 iaf
Men tändningen kan vara värd att se över, inte bara stiftet.
Sen motorns kondition i övrigt. En dålig motor är fortfarande dålig även fast man hänger på trim. Membran, packboxar, olja, luftfilter ska förstås vara ok.
Ren och korrekt inställd förgasare är också ett måste förstås. Om du ställt in din rätt är svårt att säga för oss.
Just 21mm förgasare låter väldigt stort för en sådan moppe och en sådan setup. För stor förgasare ger bara nackdelar
vettefan hur jag ska förklara men varvar ur på alla växlar och inte så svårstartad.CaToXXo skrev:På vilket sätt går den dåligt, kan du försöka förklara?
Går den rent på alla växlar, varvar den som den ska, varvar den ut på alla växlar? rusar den, är den svårstartad, luktar den skit eller exakt vad är fel?
15/45 är nog det högsta som går att ha.AxxxeL skrev:[spoiler][/spoiler]bensinskalle skrev:dt50mx är väl så pass gamla så de inte har cdi... Osäker på hur gammal just denna är eftersom TS inte skrivit, så vi får gissa oss fram.xXTASKENXx skrev:Cdi? eller kanske bara finns på scootrar? Ny på detta men för mig låter det som en CDIMIn stoppade vid 60 iaf
Men tändningen kan vara värd att se över, inte bara stiftet.
Sen motorns kondition i övrigt. En dålig motor är fortfarande dålig även fast man hänger på trim. Membran, packboxar, olja, luftfilter ska förstås vara ok.
Ren och korrekt inställd förgasare är också ett måste förstås. Om du ställt in din rätt är svårt att säga för oss.
Just 21mm förgasare låter väldigt stort för en sådan moppe och en sådan setup. För stor förgasare ger bara nackdelar
Nästan säker på att de har CDI, dock är den inte strypt.
På med 15/45 eller ännu tyngre drevning.
Fråga inte Erik_ efter källa, det finns ingen mening med det då han vet vad han snackar om.MartinP skrev:källa?Erik_ skrev:Vilken cylinder har du? Det finns en "trimcylinder" som bara är en originalcylinder med 43mm diameter, dom går bara sisådär 60 oavsett vad man hänger dit för andra grejer omkring den.
Fan du skrev vad jag tänkte säga1CaToXXo skrev:Fråga inte Erik_ efter källa, det finns ingen mening med det då han vet vad han snackar om.MartinP skrev:källa?Erik_ skrev:Vilken cylinder har du? Det finns en "trimcylinder" som bara är en originalcylinder med 43mm diameter, dom går bara sisådär 60 oavsett vad man hänger dit för andra grejer omkring den.
Efter 15 års moppemekande ÄR jag källan till en hel del av den moppeinfo som idag finns tillgänglig på nätet.MartinP skrev:källa?Erik_ skrev:Vilken cylinder har du? Det finns en "trimcylinder" som bara är en originalcylinder med 43mm diameter, dom går bara sisådär 60 oavsett vad man hänger dit för andra grejer omkring den.