Derbi Sena X-treme startar inte Hjälp!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Emil.Törnqvist
Avstängd

Derbi Sena X-treme startar inte Hjälp!

Inlägg av Emil.Törnqvist »

Tja ja har precis köpt en Derbi Senda X-treme 06:a som har gått 182 mil. sen ville ja ju såklart styla den lite så ja tog bort B-läppen och bytte baklyse och blinkers bak. Sen när ja skulle starta den så gick det inte och ja kollade tännhatten och tändstiftet men det var inget fel på dem och då var det en säkring som hade gått sönder så ja bytte ut den mot en 5:a för innan var det en 4:men det funkade inte heller. men sen så testade ja att rullstarta den och då gick den igång fast jag fick springa långt innan den startade och jag undrar vad det är för fel? Hjälp!
Och vänster blinkers bak lyser hela tiden
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina

Eyy

Inlägg av jack.lofgren »

Besikta, Service Kanske?
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Re: Derbi Sena X-treme startar inte Hjälp!

Inlägg av TechnoMen »

Emil.Törnqvist skrev:Tja ja har precis köpt en Derbi Senda X-treme 06:a som har gått 182 mil. sen ville ja ju såklart styla den lite så ja tog bort B-läppen och bytte baklyse och blinkers bak. Sen när ja skulle starta den så gick det inte och ja kollade tännhatten och tändstiftet men det var inget fel på dem och då var det en säkring som hade gått sönder så ja bytte ut den mot en 5:a för innan var det en 4:men det funkade inte heller. men sen så testade ja att rullstarta den och då gick den igång fast jag fick springa långt innan den startade och jag undrar vad det är för fel? Hjälp!
Du har antagligen kopplat fel?
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Emil.Törnqvist
Avstängd

Re: Derbi Sena X-treme startar inte Hjälp!

TechnoMen skrev:
Emil.Törnqvist skrev:Tja ja har precis köpt en Derbi Senda X-treme 06:a som har gått 182 mil. sen ville ja ju såklart styla den lite så ja tog bort B-läppen och bytte baklyse och blinkers bak. Sen när ja skulle starta den så gick det inte och ja kollade tännhatten och tändstiftet men det var inget fel på dem och då var det en säkring som hade gått sönder så ja bytte ut den mot en 5:a för innan var det en 4:men det funkade inte heller. men sen så testade ja att rullstarta den och då gick den igång fast jag fick springa långt innan den startade och jag undrar vad det är för fel? Hjälp!
Du har antagligen kopplat fel?
men jag har tagit bort alla kablar och kolla men den startar inte ändå
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW

Inlägg av StylizhRazer »

ta fram din manual och kolla vilken säkring det ska vara i och sätt i rätt för du kan inte ha en för stor säkring!!

sedan så kan du ju ta fram el schemat som finns i manualen och koppla allt rätt.
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Emil.Törnqvist
Avstängd

StylizhRazer skrev:ta fram din manual och kolla vilken säkring det ska vara i och sätt i rätt för du kan inte ha en för stor säkring!!

sedan så kan du ju ta fram el schemat som finns i manualen och koppla allt rätt.
Okej :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Och vad har detta med trimning att göra?

Låser...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst