Tja ja har precis köpt en Derbi Senda X-treme 06:a som har gått 182 mil. sen ville ja ju såklart styla den lite så ja tog bort B-läppen och bytte baklyse och blinkers bak. Sen när ja skulle starta den så gick det inte och ja kollade tännhatten och tändstiftet men det var inget fel på dem och då var det en säkring som hade gått sönder så ja bytte ut den mot en 5:a för innan var det en 4:men det funkade inte heller. men sen så testade ja att rullstarta den och då gick den igång fast jag fick springa långt innan den startade och jag undrar vad det är för fel? Hjälp!
Och vänster blinkers bak lyser hela tiden
Emil.Törnqvist skrev:Tja ja har precis köpt en Derbi Senda X-treme 06:a som har gått 182 mil. sen ville ja ju såklart styla den lite så ja tog bort B-läppen och bytte baklyse och blinkers bak. Sen när ja skulle starta den så gick det inte och ja kollade tännhatten och tändstiftet men det var inget fel på dem och då var det en säkring som hade gått sönder så ja bytte ut den mot en 5:a för innan var det en 4:men det funkade inte heller. men sen så testade ja att rullstarta den och då gick den igång fast jag fick springa långt innan den startade och jag undrar vad det är för fel? Hjälp!
Du har antagligen kopplat fel?
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Emil.Törnqvist skrev:Tja ja har precis köpt en Derbi Senda X-treme 06:a som har gått 182 mil. sen ville ja ju såklart styla den lite så ja tog bort B-läppen och bytte baklyse och blinkers bak. Sen när ja skulle starta den så gick det inte och ja kollade tännhatten och tändstiftet men det var inget fel på dem och då var det en säkring som hade gått sönder så ja bytte ut den mot en 5:a för innan var det en 4:men det funkade inte heller. men sen så testade ja att rullstarta den och då gick den igång fast jag fick springa långt innan den startade och jag undrar vad det är för fel? Hjälp!
Du har antagligen kopplat fel?
men jag har tagit bort alla kablar och kolla men den startar inte ändå