så till frågan är den veven som är böjd eller är jag ute och cyklar?
och vad ska jag köpa för ny vev? gärna en som håller för 70cc in för framtiden

bjuder på stavfel är super trött osv <3
mvh Esson
det hjälper om du skriver vilken motor du har..esson skrev:nu är det så att när jag satte på mitt gianelli t2 så trodde jag först att den skar men så var inte fallet jag öppnade och kollade och allting såg fint ut i cylindern och kolven såg fin ut, då måste det vara så att det är veven eftersom det går att kicka men det är väldigt tungt och jag fick igång den en gång men den dog direkt.
mvh Esson
visst ja har en Derbi Senda xtrem 06aDtSnubben skrev:det hjälper om du skriver vilken motor du har..esson skrev:nu är det så att när jag satte på mitt gianelli t2 så trodde jag först att den skar men så var inte fallet jag öppnade och kollade och allting såg fint ut i cylindern och kolven såg fin ut, då måste det vara så att det är veven eftersom det går att kicka men det är väldigt tungt och jag fick igång den en gång men den dog direkt.
mvh Esson
Kör då på vad DiNozzan skrev, doppler vevenesson skrev:visst ja har en Derbi Senda xtrem 06aDtSnubben skrev:det hjälper om du skriver vilken motor du har..esson skrev:nu är det så att när jag satte på mitt gianelli t2 så trodde jag först att den skar men så var inte fallet jag öppnade och kollade och allting såg fint ut i cylindern och kolven såg fin ut, då måste det vara så att det är veven eftersom det går att kicka men det är väldigt tungt och jag fick igång den en gång men den dog direkt.
mvh Esson
klyv motorn och kolla om vevlagren går braesson skrev:hur kollar man om det är lagerras?DiNozzan skrev:Lär bara vara lagerras. Men Nästan alla vevar håller för 80cc:P Beror på vilken prisklass du vill ha men kör du Derbi rekomenderar jag Dopplers vev. Den kostar typ 1,5k och är lika bra som alla andra...
låter jobbigtDtSnubben skrev:klyv motorn och kolla om vevlagren går braesson skrev:hur kollar man om det är lagerras?DiNozzan skrev:Lär bara vara lagerras. Men Nästan alla vevar håller för 80cc:P Beror på vilken prisklass du vill ha men kör du Derbi rekomenderar jag Dopplers vev. Den kostar typ 1,5k och är lika bra som alla andra...
"låter jobbigt" habblahabbla...esson skrev:har en polare som är kvalificerad Derbi meck så det är lungtDtSnubben skrev:lämmna in moppen och låt nån annan fixa det åt dig då.esson skrev:låter jobbigt
lär bli dyrt dock