Trimma speedfight

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
DerbiCalle
Elmoped

Trimma speedfight

Inlägg av DerbiCalle »

Tja! Har en speedfight två som jag har tagit bort v-brickan på så nu toppar den ca 65´-70 på raka. Vill att den ska gå snabbare o va lite starkare. Jag får inte trimma så måste ha något som inte hörs eller syns. Så om jag tar bort blindtarmen och byter vikter (vilka vikter ska jag ha isf?) kommer de bli någon större effekt?

Tack för svar :D
nAn
Svårstartad skrothög

Inlägg av nAn »

Jag hade 7g i min viva (samma motor som speedfight) och då gick den bäst. Det kommer säkert bli en liten effekt :)
Användarens profilbild
adamshanti
Elmoped

Inlägg av adamshanti »

Vikterna kommer inte ge någon stor skillnad alls, men jag väger 71 kg och med 6.7 gram vikter varvade den för mycket och kom upp i max 65 så pröva med 7.5.

Skulle gissa på att moppen skulle gå runt 65 km/h enligt GPS med borttagen blindtarm.
DerbiCalle
Elmoped

Inlägg av DerbiCalle »

Okej, Tack för svar :)
Användarens profilbild
Zaw
Elmoped

Inlägg av Zaw »

Tjena!

har själv en speedfight som är trimmad så det varken syns eller hörs.
Jag kommer upp i 80 på platt raksträcka sen går det ju fortare nedför.

Det jag har gjort:
V-brickan
Dr. Pulley variatorvikter 8.5g (hade ett par 7.5 men den varvade för högt och fick dålig ax + att det drog soppa som bara den.)
Sedan så fick förra ägaren problem med avgasröret så han svetsade upp det och tog ur ett filter som hade pajat. Efter det så går den som den gör. Har blindtarmen kvar så det ser helt otrimmad ut. Har till och med blivit stoppad av polisen men dom släppte iväg mig för att den såg otrimmad ut :)
Skriv svar