Variator-vikter?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Scooter eller crossmoped?

Trimmad scooter
2
40%
Otrimmad scooter
0
Inga röster
Trimmad crossmoped
3
60%
Otrimmad crossmoped
0
Inga röster

Antal röster: 5

flikztah
Elmoped

Variator-vikter?

Inlägg av flikztah »

Tjenare,
tänkte ta och busa lite med flickvännens Peugeot Speedfight 2 LC -02 och trimma den lite. :wink:

Har inte ändrat något i variatorn eller motorn än, det enda som är bytt är röret som är en Leovince ZX Handmade (strypt).

Den gjorde från början 58 med detta strypta rör, sedan provade jag att ta bort variatorbrickan och då gick den ~53?
Den är piggare på gasen men när man kommer upp i ~40 så växlar den liksom inte upp, och den kan då inte varva ut utan den ligger på lågvarv och låter då så klart mycket mindre än innan.

Min fråga är nu om det kan vara vikterna det är fel på? Och om jag ska byta vikter, vilka vikter ska jag då använda? Om det nu inte är detta, är det att jag måste dra pluggen ur röret?

Tack på förhand! :-)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

nej den det är strypningen i röret då utväxlingen blir tyngre för den kan växla så orkar den itne gå snabbare för röet stryper så mycket -.-
något sådant ^^
sen vette jag fna fall de hjälper med vikter men strypt effektrör= sämre än orginal :P
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
flikztah
Elmoped

Inlägg av flikztah »

david96 skrev:nej den det är strypningen i röret då utväxlingen blir tyngre för den kan växla så orkar den itne gå snabbare för röet stryper så mycket -.-
något sådant ^^
sen vette jag fna fall de hjälper med vikter men strypt effektrör= sämre än orginal :P
Förlåt, vet inte om jag fattade så mycket av detdär,
men är det alltså strypningen i röret som är felet?
Skriv svar