problem med metanolbil

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
16rieju16
Elmoped

problem med metanolbil

Inlägg av 16rieju16 »

Tja! har ett problem med metanolbilen och tänkte nu fråga om någon här på forumet vet vad det kan vara

lägger jag den på backen och gasar så snurrar framhjulen framåt och bakhjulen bakåt. ( resultatet blir att den står still och spinner)

och när man rullar den på backen så går axlarna åt olika håll så huvud kugghjulet står still.

att till lägga är att jag inte har några däck på, utan bara fälgar med silvertejp.

Vad kan detta bero på?
Mvh/ jag
Användarens profilbild
DerbiMoppe
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiMoppe »

till att börja med, vad är det för bil?
Du har troligen monterat bak eller fram diffen åt fel håll. Det är bara att kolla på sprängskissen hur dom ska sitta.
Senast redigerad av DerbiMoppe den 19 maj 2012, 20:24, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

skulle tro att diffarna sitter åt fel håll, hände så för mig när jag renoverade min losi truggy :)
16rieju16
Elmoped

Inlägg av 16rieju16 »

DerbiMoppe skrev:till att börja med, vad är det för bil?
Du har troligen monterat bak eller fram diffen åt fel håll. Det är bara att kolla på sprängskissen hur dom ska sitta.
kyosho inferno :) har ingen sprängskiss. okej ska ändra diffen sen. tack för tipset!
Användarens profilbild
alj0h
Svårstartad skrothög

Inlägg av alj0h »

Det är diffen som är felvänd. Öppna upp diffhuset och vänd på diffen så ska du se att det fixar sig :wink:
Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
16rieju16
Elmoped

Inlägg av 16rieju16 »

streamjr skrev:skulle tro att diffarna sitter åt fel håll, hände så för mig när jag renoverade min losi truggy :)
okej ska kolla på det sen. tack för tipset! :D
Användarens profilbild
DerbiMoppe
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiMoppe »

16rieju16 skrev:
DerbiMoppe skrev:till att börja med, vad är det för bil?
kyosho inferno :) har ingen sprängskiss. okej ska ändra diffen sen. tack för tipset!
Har har du manualen med sprängskiss i.
http://www.kyosho.se/pdf/01.31278_bruks_SV.pdf
( sida 17 för fram diff, sida 20 för bak diff)

Alla inferno bilarna är stort sätt identiska, med bara några små saker som skiljer. så den manualen kommer funka då.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Har du varit i den och pillat nyligen? Isåfall är det ju något felmonterat till exempel diffen.
Användarens profilbild
Timpis
Svårstartad skrothög

Inlägg av Timpis »

DEA!! skrev:Har du varit i den och pillat nyligen? Isåfall är det ju något felmonterat till exempel diffen.
Är redan 2st som påpekat det din nöt
Tim@Mnf
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Timpis skrev:
DEA!! skrev:Har du varit i den och pillat nyligen? Isåfall är det ju något felmonterat till exempel diffen.
Bra att du säger till mig, älskar att bli tillsagd av P12or som inte kan ett piss om ett piss.
Användarens profilbild
Timpis
Svårstartad skrothög

Inlägg av Timpis »

DEA!! skrev:
Timpis skrev:
Bra att du säger till mig, älskar att bli tillsagd av P12or som inte kan ett piss om ett piss.
Har passerat 12 för ett bra tag sedan. Har nog bra mycket mer kunskap och erfarenhet än dig. ;)
Tim@Mnf
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Timpis skrev:
DEA!! skrev:
Timpis skrev: Är redan 2st som påpekat det din nöt
Har passerat 12 för ett bra tag sedan. Har nog bra mycket mer kunskap och erfarenhet än dig. ;)
tvek med tanke på din attityd och uppförande...
Användarens profilbild
Timpis
Svårstartad skrothög

Inlägg av Timpis »

DEA!! skrev:
Timpis skrev:
DEA!! skrev: Bra att du säger till mig, älskar att bli tillsagd av P12or som inte kan ett piss om ett piss.
tvek med tanke på din attityd och uppförande...
Var tvungen att agera då man alltid ser samma sak här på TSR, ex; 20st som kommenterat varav 15 kommentarer är identiska. Men varför blanda in min ålder och kunskap? Du känner ju inte ens mig
Tim@Mnf
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

flyttar till övriga fordon.
16rieju16
Elmoped

Inlägg av 16rieju16 »

Bilen funkar nu :) tack för all hjälp!
det var bak diffen som var vänd åt fel håll.
så nu går den , inte så fort med tanke på däcken, ingen som har några till salu? :p
Skriv svar