Tja köpte mig en Gilera stalker för nån dag sen, men nu äre såhär att den inte får nån soppa, då sitftet är torrt, oh det kommer soppa till förgasaren
+ är den lite ombyggd för stunt så det är en 5liters dunk i packboxen som tank om det gör nån skillnad
kan det vara dålig kolvringar så den inte orkar pumpa fram soppan?
DiNozzan skrev:Om det kommer bensin till förgasaren, men inte cylindern får något. Vart tror du då felet ligger? Mellan cylindern och förgasaren möjligtvis?
ska kanske tillägga att jag har kokat munstyckena + förgasaren, rengjort + blåst ur membranet
Ta bort tändstiftet och häll ner LITE bensin där, montera tändstift och testa starta. Startar den då så vet du ju garanterat att felet ligger mellan förgasaren och cylindern, kolla reeds-ventlierna(membranen)
jag märkte att kolvringarna var dåliga, så byte dem oh kolven, köpte även en 17,5mm förgasare drog dit allt kicka några gånger så gick den igång
åkte ett varv, men när man drog fult så börja den sluta svara på gasen sen dog den
och nu startar den inte alls + så får den ingen soppa stiftet var då knappt svart, lite "värme" färgat eller hur man säger
har rengjort förgasaren,sugit i vacium slangen, byt membran,
har munstycke 86 i nu
vad kan felet vara?