Vill inte varva ur...

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
akarlsson
Elmoped

Vill inte varva ur...

Inlägg av akarlsson »

Hejsan.
Min Jinlun Fighter, 139qma är avstrypt och har fått en PD19J förgasare med ett 100 munstycke. Den gick bra med den setupen i ca 150mil men nu har den helt plötsligt fått för sej att inte varva över 6000rpm när jag kör, olastad på stödet så orkar den varva ur men hostar till lite vid 6000 rpm och svarar lite dåligt på gasen över 6000...
Det kom efter att jag skjutsat en kille en bit, har kollat så inga kablar eller slangar är i kläm, aven kollat förgasare som verkar ok...

Mvh // AleX
CPI Oliver City, 2012, Avstrypt Luftfilterbox, Technigas Trek, 5,5g Vikter,
Huvudmunstycke stl 80, +1000 rpm tryckfjäder, Naraku HS Racing Variator,
Glidhylsa 1,0mm kortare.
–------------------------------------------------------------------------------------------
Jinlun Fighter, 2007, 139qma, Avstrypt, PD19J, Huvudmunstycke stl 102.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Börja med att göra rent luftfiltret.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
akarlsson
Elmoped

Inlägg av akarlsson »

Kollade på de lite snabbt när problemet kom men tyckte de verkade ok men jag tar och gör en ordentlig rengöring!
CPI Oliver City, 2012, Avstrypt Luftfilterbox, Technigas Trek, 5,5g Vikter,
Huvudmunstycke stl 80, +1000 rpm tryckfjäder, Naraku HS Racing Variator,
Glidhylsa 1,0mm kortare.
–------------------------------------------------------------------------------------------
Jinlun Fighter, 2007, 139qma, Avstrypt, PD19J, Huvudmunstycke stl 102.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

akarlsson skrev:Kollade på de lite snabbt när problemet kom men tyckte de verkade ok men jag tar och gör en ordentlig rengöring!
Gör så, eller testa att köra utan filter en gång. Jag vet inte om du har sportluft eller luftburk?
(dock inte rekommenderat att köra utan filter, så det gör du på egen risk)
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Testa rengöra förgasaren.
akarlsson
Elmoped

Inlägg av akarlsson »

Haha, jag kom på problemet! Jag tog en noggrann titt i luftburken och kom på att jag ju har ett sånt motoforce filter man borrar fast i orginalburken och över de satt de en lerkoka! Tack för att ni hjälpte mej i rätt riktning! Går kanon nu!

Mvh // AleX
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

akarlsson skrev:Haha, jag kom på problemet! Jag tog en noggrann titt i luftburken och kom på att jag ju har ett sånt motoforce filter man borrar fast i orginalburken och över de satt de en lerkoka! Tack för att ni hjälpte mej i rätt riktning! Går kanon nu!

Mvh // AleX
Kul att vara till hjälp :)

Skriv svar