Jag har en oliver city med denna setup:
Stage 6 pro replica
Röd kopplingsfjädrar (hårda)
Ostrypt cdi-box
Munstyksstorlek 48 (46 är orginal)
När jag gasar full gas så drar moppen iväg fett segt men sen vid 25 km/h så drar den iväg riktigt bra, förstår inte varför axxet kommer vid 25km/h, det är också konstigt för att när jag inte kört på en stund och den är kall så kommer accet direkt men nästa gång jag gasar från stillastående så går den som jag beskrev där uppe!
Tack i förhand!
automat chok så den får mer bensin när den är kall?
testa med byt upp dig i munstycke för ditt verkar väldigt litet
kan vara för hård koppling men fråga någon mer kunnig om b*gpulker om de
david96 skrev:automat chok så den får mer bensin när den är kall?
Testade att byta till storlek 62 men då gick den fan knappt 10km/h, Jag har några olika storlekar, 52, 60, 62, 65 men eftersom att den knappt gick med 62, vilket rekommenderar du?
jobba dig neråt från 62 bättre med börja för fet blanding än för mager
såg du bara hade 60 och 52 men testa och ser fall de blir bättre kanske är de med för mjuk/hård kopplingsfjädrar dock kan jag inget om automat kan bara lite såfråga någon annan om de
david96 skrev:automat chok så den får mer bensin när den är kall?
Testade att byta till storlek 62 men då gick den fan knappt 10km/h, Jag har några olika storlekar, 52, 60, 62, 65 men eftersom att den knappt gick med 62, vilket rekommenderar du?
52 e perfekt! 4 storlekar större med trimrör funkar till CPI Oliver
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
david96 skrev:jobba dig neråt från 62 bättre med börja för fet blanding än för mager
Okej men jag testar att byta till 60 och 52, men vet om min moped har en v-ring? årsmodell 2011, jag har hittat en ring som är typ 1mm tjock, kan det vara den?
Niklas Berntsson skrev:Om du inte har bytt vikter så måste du göra det om du vill att den ska dra tidigare!
Lättare ska du ha!
Jag har inte bytt vikter, men jag fick låna min kompis vikter som var 5g men dem var inte lika stora som mina orginal så jag bytte aldrig:P Går det att ha vikterna även om dem är för små elr går ngt sönder?
Du ska ha 15x12 vikter, 4.5g för bäst acc. Hade en polare med CPI oliver.
Kan skicka en bild på hur stor v-ringen ser ut o och dess utseende?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Piitus96 skrev:Du ska ha 15x12 vikter, 4.5g för bäst acc. Hade en polare med CPI oliver.
Nej hans setup 3.5g-4g vikter sen skall du byta tryckfjäder det är den som gör allt problem till dig! DEN SOM SÄGER EMOT NU SÅ VET INGET... har haft samma problem på 2cpi motorer båda gånger löste de sig genom att byta tryckfjäder!
Sedan så kör med nästan samma setup och 82 i munstycke....
V-ringen sitter under remmen du snackar om shimsen!
Piitus96 skrev:Du ska ha 15x12 vikter, 4.5g för bäst acc. Hade en polare med CPI oliver.
Nej hans setup 3.5g-4g vikter sen skall du byta tryckfjäder det är den som gör allt problem till dig! DEN SOM SÄGER EMOT NU SÅ VET INGET... har haft samma problem på 2cpi motorer båda gånger löste de sig genom att byta tryckfjäder!
Sedan så kör med nästan samma setup och 82 i munstycke....
V-ringen sitter under remmen du snackar om shimsen!
'
Har cpi ngn v-ring? för det verkar inte som om min cpi oliver city har det... JAg har en 30 moppe -11
Victorh, ska han verkligen gå upp till cirka ett dubbelt så stort munstycke? De brukar man ju göra om man har 70cc? Iaf, här e en bild på v-ringen
O jaa, jag har den som nyckelring
ja okej, men jag har ingen ring som ser ut så där så min moppe har väl ingen v-ring men vet ngn hur jag ska ta bort bakblinkers och typ b*gläppen för idag ska jag sätta dit min underkåpa det verkar som om det inte finns ngn skruv att ta bort det med
Joo, på de vanliga eu mopparna , CPI Oliver, så sitter blinkersen så de sticker ut från bögan, men skruvarna brukar sitta innanför bögan.
Ditt problem är iaf att du har för litet munstycke! Ställ in den rätt. Sen kan du byta vikter. Du kommer inte känna mkt skillnad om du inte ställer in förgasaren rätt.