aaa

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

fel munstycke?
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Har en likadan, kolla tändkabeln o tändhatten, hade sj ett glapp där så att den gick ojämnt och nästan dog vid några tillfällen, men stack sedan iväg
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Om du inte har bytt något på den, så ska du nt behöver gå upp i munstycke. Kör t ex oljeblandat eller? för isf så skulle jag tippa på kopplingsfjädrarna. Byt upp dig till medium, för denna moppe har aslätta ching chong fjädrar. Har bytt andra saker på min så att den har hyfsat acc, så jag har originalkopplingsfjädrar på.
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Mylleranton skrev:Har idag kollat koppligsfjädrarna + vikterna + tändstiftet, låter som den misständer och, (konstigt) nog:
* Man känner att den misständer
* Håller in bakbromsen lite så att lampan tänds
* Går den som vanligt

?!? WTF, håller man in bromsen lite, så den knappt tar, hur klån påverkar det motorn...?
Menar du att bromsen är seg, så att den inte håller? Och isf är det bakbromsen? den är ganska klen på min med :(

Men när började detta, t ex efter att du kanske kört ute i regnet? Syftar på de att den misständer o dyligt

Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Okej, men nu undrar jag ifall du kört ute när det regnat ibland, för denna moppen e nt gjorde för de :/

Skriv svar