nu är det såhär att jag har skulle byta munstycke på moppen då den bara gick med choke, så bytte överdrivet mke (trodde jag) från 62 till 72. Hur som så funkade det att starta med 72 utan choke ( hade inte förväntat mig nått annat) så tänkte tar typ 65 borde vara bra funkade bara med choke, 68 samma sak. så satt ja i 70 kickade ingenting chokade, Funkade ändå inte? så kan nån förklara vad som är felet? eller är den bara "sur"
MvH
fall den går bra med choken med musntyckerna så byt till större ?
kolla tändstiftet och s..
ja den kan bara var lite sur och svårstartad
och fall den var lättstartad med 72 vf hade du inte bara kvar de då? :S
ta startgas elr spring igång den dåda?^^
och sen se hur den går när den väl är varm
även fall han itne beskriver felet bra/setup etc kan man fortfarande hjälpa till och säga vanliga fel...
Senast redigerad av david96 den 10 maj 2012, 17:50, redigerad totalt 1 gånger.
david96 skrev:ta startgas elr spring igång den dåda?^^
och sen se hur den går när den väl är varm
även fall han itne beskriver felet bra/setup etc kan man fortfarande hjälpa till och säga vanliga fel...
Vet någon om man kan få av choken på en dellerto 14mm förgasare?
och isånnfall hur man gör?
david96 skrev:ta startgas elr spring igång den dåda?^^
och sen se hur den går när den väl är varm
även fall han itne beskriver felet bra/setup etc kan man fortfarande hjälpa till och säga vanliga fel...
Vet någon om man kan få av choken på en dellerto 14mm förgasare?
och isånnfall hur man gör?
du lossar på 2 skruvar till bygeln som håller fast choke-spaken, sen är det bara att dra upp den. samma sak baklänges när du ska sätta tillbaka den.
------
Har du haft loss bensinslangarna när du grejat med förgasaren? Och isåfall, har du satt både vakuumslang och bensinslang på rätt ställe? Sätter du dom fel så får du inte igång moppen.
Sen är det väl inte så svårt att ta loss stiftet och kolla om det är blött (dvs sur = isåfall torka rent stiftet) eller torrt, och är det torrt så får den ingen bensin.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
david96 skrev:ta startgas elr spring igång den dåda?^^
och sen se hur den går när den väl är varm
även fall han itne beskriver felet bra/setup etc kan man fortfarande hjälpa till och säga vanliga fel...
Vet någon om man kan få av choken på en dellerto 14mm förgasare?
och isånnfall hur man gör?
du lossar på 2 skruvar till bygeln som håller fast choke-spaken, sen är det bara att dra upp den. samma sak baklänges när du ska sätta tillbaka den.
------
Har du haft loss bensinslangarna när du grejat med förgasaren? Och isåfall, har du satt både vakuumslang och bensinslang på rätt ställe? Sätter du dom fel så får du inte igång moppen.
Sen är det väl inte så svårt att ta loss stiftet och kolla om det är blött (dvs sur = isåfall torka rent stiftet) eller torrt, och är det torrt så får den ingen bensin.
Jag fick loss den nu, tack iaf. sen ja jag har satt dom rätt den har startat och jag har kört med den (med choke då) men tänkte byta till större men den startar inte, aja det löser sig väll. tack hur som!
klimpe95 skrev:
Vet någon om man kan få av choken på en dellerto 14mm förgasare?
och isånnfall hur man gör?
du lossar på 2 skruvar till bygeln som håller fast choke-spaken, sen är det bara att dra upp den. samma sak baklänges när du ska sätta tillbaka den.
------
Har du haft loss bensinslangarna när du grejat med förgasaren? Och isåfall, har du satt både vakuumslang och bensinslang på rätt ställe? Sätter du dom fel så får du inte igång moppen.
Sen är det väl inte så svårt att ta loss stiftet och kolla om det är blött (dvs sur = isåfall torka rent stiftet) eller torrt, och är det torrt så får den ingen bensin.
Jag fick loss den nu, tack iaf. sen ja jag har satt dom rätt den har startat och jag har kört med den (med choke då) men tänkte byta till större men den startar inte, aja det löser sig väll. tack hur som!
Jo men du sa att efter sista bytet så hade den inte startatt, eller fattade jag fel?
Kan vara värt att dubbelkolla dom ifall du har haft loss dom iaf.
Testat att rullstarta den också?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
CaToXXo skrev:
du lossar på 2 skruvar till bygeln som håller fast choke-spaken, sen är det bara att dra upp den. samma sak baklänges när du ska sätta tillbaka den.
------
Har du haft loss bensinslangarna när du grejat med förgasaren? Och isåfall, har du satt både vakuumslang och bensinslang på rätt ställe? Sätter du dom fel så får du inte igång moppen.
Sen är det väl inte så svårt att ta loss stiftet och kolla om det är blött (dvs sur = isåfall torka rent stiftet) eller torrt, och är det torrt så får den ingen bensin.
Jag fick loss den nu, tack iaf. sen ja jag har satt dom rätt den har startat och jag har kört med den (med choke då) men tänkte byta till större men den startar inte, aja det löser sig väll. tack hur som!
Jo men du sa att efter sista bytet så hade den inte startatt, eller fattade jag fel?
Kan vara värt att dubbelkolla dom ifall du har haft loss dom iaf.
Testat att rullstarta den också?
Nae alltså efter sista munstyckes "bytena" tog inte los slangarna. Nae har inte inte heller testat att springa den startade förut med chokee så tycker den borde starta utan också men la det i bensin bad nu
klimpe95 skrev:
Jag fick loss den nu, tack iaf. sen ja jag har satt dom rätt den har startat och jag har kört med den (med choke då) men tänkte byta till större men den startar inte, aja det löser sig väll. tack hur som!
Jo men du sa att efter sista bytet så hade den inte startatt, eller fattade jag fel?
Kan vara värt att dubbelkolla dom ifall du har haft loss dom iaf.
Testat att rullstarta den också?
Nae alltså efter sista munstyckes "bytena" tog inte los slangarna. Nae har inte inte heller testat att springa den startade förut med chokee så tycker den borde starta utan också men la det i bensin bad nu
Det kan ta ca 10 kickar för bensinen att komma fram itll cylindern om förgasaren är helt tom, som den blir om du har loss flottörkoppen
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
CaToXXo skrev:
Jo men du sa att efter sista bytet så hade den inte startatt, eller fattade jag fel?
Kan vara värt att dubbelkolla dom ifall du har haft loss dom iaf.
Testat att rullstarta den också?
Nae alltså efter sista munstyckes "bytena" tog inte los slangarna. Nae har inte inte heller testat att springa den startade förut med chokee så tycker den borde starta utan också men la det i bensin bad nu
Det kan ta ca 10 kickar för bensinen att komma fram itll cylindern om förgasaren är helt tom, som den blir om du har loss flottörkoppen
ska testa det när ja sätter ihop sen men tror jag gjorde mer än 10 kickar tack för tipsen!
klimpe95 skrev:
ska testa det när ja sätter ihop sen men tror jag gjorde mer än 10 kickar tack för tipsen!
Okej, lycka till. Och nu när du har loss allting, kolla så du har fritt flöde genom alla munstycken innan du sätter tillbaka de såsom lågfart, huvud och alla andra grejer
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
klimpe95 skrev:
ska testa det när ja sätter ihop sen men tror jag gjorde mer än 10 kickar tack för tipsen!
Okej, lycka till. Och nu när du har loss allting, kolla så du har fritt flöde genom alla munstycken innan du sätter tillbaka de såsom lågfart, huvud och alla andra grejer
Tackar så mycket! det ska ja, ska blåsa ur dom med kompressor.