Trimmade min Speedfight 2 från 03 luftkyld

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
LinusAndersson
Elmoped

Trimmade min Speedfight 2 från 03 luftkyld

Inlägg av LinusAndersson »

Tjaa :) idag satte jag på mitt nya effekt rör det var ett gianelli ( http://www.twostroke.se/product.asp?product=12091 ) det låter skit nice och så, nedför går den snabbt som ett skott i ca 80 på några sec men uppför elr rakt så bara händer inget när jag gasar den ligger nere på 40 o ibland 30 vet inte vad som är felet har inte bytt vikterna än men gör de så mkt skillnad? har dock fått ett tips om kopplings fjädrar som skulle vara hårda, några mer tips kanske höjs bensin saken så den drar mer eller luft saken ( hittade inte luft saken idag ) när vi letade. några tips? tack i förhand! ;)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

ja, du bör byta mustycke så den får mer bensin! angående luftskruven på gurtnerförgasarna så är de inte möjliga att justera utan dremel. Kopplingsfjädrar bör du byta, likaså vikter tror jag, inte så säker på variatorskiten :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Zkiller
Elmoped

Inlägg av Zkiller »

hadde samma proplem med min stalker men det löste sig med lite lättare vikter :wink:
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

gå ner ca 1-2g i vikter
edit byta munstycke också ca 5-10 storlekar större
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Re: Trimmade min Speedfight 2 från 03 luftkyld

Inlägg av AndreWidestedt »

LinusAndersson skrev:Tjaa :) idag satte jag på mitt nya effekt rör det var ett gianelli ( http://www.twostroke.se/product.asp?product=12091 ) det låter skit nice och så, nedför går den snabbt som ett skott i ca 80 på några sec men uppför elr rakt så bara händer inget när jag gasar den ligger nere på 40 o ibland 30 vet inte vad som är felet har inte bytt vikterna än men gör de så mkt skillnad? har dock fått ett tips om kopplings fjädrar som skulle vara hårda, några mer tips kanske höjs bensin saken så den drar mer eller luft saken ( hittade inte luft saken idag ) när vi letade. några tips? tack i förhand! ;)
Skaffa lättar vikter, det gör en stor skildnad! och byt till lite hårdare kopplings fjädrar, sen skaffa 5-10stl större munstycke.
Helt Räser
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Har samma förgasare och den är verkligen skit, har monterat ett stage 6 pro replica och går fan inte att ställa in, går bra när den stått still 1,5 minut sen går den skit tills den fått still i 1,5 minut igen

Går som du säger i 30-40
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Flyttar till 2T-S felsökning. Du har en speedfight vilket är en 2-takts moped, INTE 4-taktare.

Läs reglerna, står i min signatur
Användarens profilbild
SnyggaDerbin
Svårstartad skrothög

Inlägg av SnyggaDerbin »

Munstycke
Vikter
Ev. fjädrarna

Testa byt lite ;)
Geten Jens skrev:Tjena, har svetsat ihop två 4Takt så att det blir 8Takt! Kan maN skrika åt motorn att den ska vända om eller måste jag skruva upp cylindernippeln. Har även två styren och ett däck som läcker benzin ur ventilhattarna,
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Jönköping skrev:Har samma förgasare och den är verkligen skit, har monterat ett stage 6 pro replica och går fan inte att ställa in, går bra när den stått still 1,5 minut sen går den skit tills den fått still i 1,5 minut igen

Går som du säger i 30-40
Klaga inte på Gürtner fögg! Skitlätt att ställa in den och mycket smidigare än min Dellorto t.ex

Till ts :
Bytt ner dig i vikter till 7,5g eller 7g så borde det bli bra
Bestycka förgasaren rätt
Skriv svar