Glapp i framgaffeln speedfight 3

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
olleerikzzon
Elmoped

Glapp i framgaffeln speedfight 3

Inlägg av olleerikzzon »

Hämtade min speedfight 3 idag hos återförsäljaren. Jag hade lämnat in den för jag tyckte att den glappade för mycket i gaffeln. Sen när jag skulle hämta den idag märkte jag att den glappade ännu mera! Så jag åkte tillbaka till återförsäljaren och då sa de att det ska vara lite glapp i gaffeln. Stämmer det här? Min kompis har en piaggio nrg med gaffel och den glappar inte.
Senast redigerad av olleerikzzon den 10 maj 2012, 07:22, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Aprilia-Mx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aprilia-Mx »

Glapp? Den ska ju dämpa genom att ge dig en mjuuk dämpning när du åker på fartgupp osv... Att den då sjunker ihop lite när du sätter dig på den beror helt på olje och luftmängden i vardera gaffelben. Men ja... Den ska inte vara helt stum.

Om det är upp/ner som den "glappar" och inte i sidleds...
Rädda liv. Kör som en kvinna!

Följ gärna på Instagram! :) J_HBJERKENSJO :)
olleerikzzon
Elmoped

Inlägg av olleerikzzon »

Aprilia-Mx skrev:Glapp? Den ska ju dämpa genom att ge dig en mjuuk dämpning när du åker på fartgupp osv... Att den då sjunker ihop lite när du sätter dig på den beror helt på olje och luftmängden i vardera gaffelben. Men ja... Den ska inte vara helt stum.

Det är sidleds den glappar :( Kan lägga upp video idag om jag får tillbaka den och den fortfarande glappar :)
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

olleerikzzon skrev:
Aprilia-Mx skrev:Glapp? Den ska ju dämpa genom att ge dig en mjuuk dämpning när du åker på fartgupp osv... Att den då sjunker ihop lite när du sätter dig på den beror helt på olje och luftmängden i vardera gaffelben. Men ja... Den ska inte vara helt stum.

Det är sidleds den glappar :( Kan lägga upp video idag om jag får tillbaka den och den fortfarande glappar :)
LÄMNA TILLBAKA SNABBT OCH KRÄV PENGAR!

Det kan ju vara livsfarligt du kan ju dö mitt i allt då de kommer en långtradare imot din moppe faller ihop och du glider under den!
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Vet inte exakt vad du menar med glapp, men man ska definitivt inte ha något märkbart glapp på grejer som har med styrningen att göra.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
olleerikzzon
Elmoped

Inlägg av olleerikzzon »

Erik_ skrev:Vet inte exakt vad du menar med glapp, men man ska definitivt inte ha något märkbart glapp på grejer som har med styrningen att göra.
Jag är inte så bra på det här men här sitter den lite löst, i sidleds alltså:

http://img23.imageshack.us/img23/4686/t ... ork964.jpg
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket

Inlägg av moppenissen96 »

Om återförsäljaren säger att det ska va så så är det nog rätt , åk dit och känn på en annan ny moped och se om den ''glappar'' lika mycket :)
Avverkade moppar & A-traktorer

5x Speedfight
4x Aerox
2x Slider
3x Viva city
1x Derbi Senda
2x Yamaha FS1
2x Baotian
Volvo 240 turbo okapad
2x Volvo 744 kapad

Nuvarande fordon

BMW 320 M-sport E46
Speedfight 2 09
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

Det ska inte glappa i sidled! ÅF måste fixa det!
Eklund^

Derbi Drd Racing!
olleerikzzon
Elmoped

Inlägg av olleerikzzon »

derbiofc skrev:Det ska inte glappa i sidled! ÅF måste fixa det!
Jag trodde det med men de säger inte så. Den övre delen av gaffeln byttes i samband med reparation efter en stöld, då den gamla gaffeln gick sönder när de bröt sönder styrlåset.
Skriv svar