Inget ordentligt tryck i frammbromsen!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inget ordentligt tryck i frammbromsen!

Inlägg av Victorh »

Hejsan mina bromsar började ta dåligt så böt fram broms klossarna och bromsklossarna på samma gång nu sedan så tog den dåligt låste sig först då frammbromsen var tryckt fast i slutet men nu till problemet har luftat systemet ordentligt 3 gånger inget har hänt....

Tips?
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av draceN96 »

har haft samma problem, men ta isär oket (är det skivbroms?) och tryck med tex en mejsel på klossarna sedan sätt på allt igen och lufta på båda visen! :) (gula nipeln och den störr silvriga (från handtaget ner till oket)
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

du får ju helt enkelt pumpa handtaget cirka 5 minuter, sedan hålla inne den. öppna ventilen o lufta, stänga den igen, släpp bromsen o börja pumpa igen. Gör detta 2 ggr, efter det så för du helt enkelt pumpa på i 10 min så ska de funka!
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

draceN96 skrev:har haft samma problem, men ta isär oket (är det skivbroms?) och tryck med tex en mejsel på klossarna sedan sätt på allt igen och lufta på båda visen! :) (gula nipeln och den störr silvriga (från handtaget ner till oket)
Gjorde det i sammband med klossbytet !

Piitus hjälper ej har pumpat som fan utan att lufta också...
Helikopter
Elmoped

Inlägg av Helikopter »

trök du isär kolvarna ordentligt när du bytte belägg?

annars kanske du har för mycket olja ?
dadde w1
Svårstartad skrothög

Inlägg av dadde w1 »

Brukar också ta lite dåligt då dem är nya!!
Speedfight 3 Projektet!!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36890
[spoiler]Bild[/spoiler]
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av draceN96 »

Kolla efter läkage tex hål i släng osv
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

inte luftat fel? eller är det något med kolvarna? vet inte vad du kan om bromsar men man måste ju fylla på olja när man luftar bromsarna, svårt och förklara hur man gör när man sitter här
nightprowler
Svårstartad skrothög

Inlägg av nightprowler »

hörde i en mc affär att man kan sätta ett buntband på handbromsen över natten.... det kan funka... han sa att han höll på med det på tiden han tävlade så testa sätt ett buntband på handbromsen över natten och kolla vad som händer :)
Borås sveriges regnigaste stad
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

nightprowler skrev:hörde i en mc affär att man kan sätta ett buntband på handbromsen över natten.... det kan funka... han sa att han höll på med det på tiden han tävlade så testa sätt ett buntband på handbromsen över natten och kolla vad som händer :)
aa skall pröva! :D

Har luftat allting rätt inga hål i slangen heller har gjort detta flera gånger så vet hur man gör men detta är första gången det bråkar....
Skriv svar