alltid varit lättstartad men bytte till sportluftfilter + satte större munstycke men den verkade få för mkt luft gick inte så bra +att den lät högt så bytte tillbaka till orgiginalluftburken men med kapad skorsten inne i burken.. behöll det större munstycket trots detta och märkte den går ju mycket vassare i axet nu! men lite svårstartad kall , kan hålla på startknappen ca 10-15 sek ibland på morgonen för att starta den..
alltid då den startar kall så startar den lixom med att varvtalet ökar liiiiite i taget! dvs den tänder och motorn går runt men ej i tomgångsrpm utan kanske 100rpm max ! sen ökar liiite liiite tillslut så går den på tomgången.. ibalnd så försöker ja gasa direkt den startar men då dör den direkt så får vänta de 2-3sek tills den tagit sig och gått upp på tomgångs-rpm
låter som ett enkelt fel!? är det bara det att munstycket är för stort ? eller tändstiftet ? det är ju det enda ja bytt sedan ja höll på med luftfiltret och det var efter det det blev såhär.. har tatt lös tändstiftet och det såg då ej för dåligt ut.. varm startar den oftast på första kicken eller efter 0,3sek på startknappen..
Trimrör gianelli reverse eller vad det hette
pgo big max originalcylle osv
dragen v-ring
17,5mm dellorto med 92strl munstycke tror ja tog på, hade 80 innan, då den startade så lätt men brööölade på allt över 1/6dels-gas då..
ska testa fippla med munstycken osv men annars vetefan har ju bytt insugningsgummi mellan gasaren och insuget kanske den tar tjuvluft ? men såfort den går igå¨ng går den riktigt bra! 90 på mätaren nedför ca 78km/h riktig hastighet gissningsvis