Tjena min aerox har börjat böa så fort man rör gasen bytte förgasare idag och efter det blev det så, hade en orginal och bytte till dellorto 17.5 satte i samma munstycke men ändå vill den inte gå, men om man sätter handen där luftfiltret ska vara och ta handen fram och tilbaka där då går det.
har testat med högre och lägre munstycke.
kan det vara att jag måste byta insug?
setup :
allt orgianal förutom gianelli rör, dellorto 17,5.
/bananpuckel, är tacksam för alla hjälpsamma svar.
Roxxen96 skrev:Har du sportluft på eller org burk?
sportluft
För litet munstycke då, typiskt prakt exempel på att den böar, för litet munstycke och för mycket luft. I med större munstycke. Vad satt i innan du satte på 17.5, vad sitter i nu?
Hur mycket större testade du? Ifrån vilket till vilket?
Roxxen96 skrev:Har du sportluft på eller org burk?
sportluft
För litet munstycke då, typiskt prakt exempel på att den böar, för litet munstycke och för mycket luft. I med större munstycke. Vad satt i innan du satte på 17.5, vad sitter i nu?
först satt det i 95, testade det blev samma, sen bytte jag till 80 samma sak och sen 74 samma sak.
först satt det i 95, testade det blev samma, sen bytte jag till 80 samma sak och sen 74 samma sak.
Sätt i större då, större fögg = större munstycke, för större fögg = bättre luft och bensinflöde.