Mopped blöddrar och vill inte gå!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Diddan
Varnad

Mopped blöddrar och vill inte gå!

Inlägg av Diddan »

Jag ´har en kinamek som nu inte går, den startar men när jag gasar så blöddrar den bara och den orkar inte rulla framåt! Snälla kan någon hjälpa mig jag har testat att byta olja och skruva på tomgångsskruven men jag kan inte mycket så hjälp hjärna!!! Tack :D
Användarens profilbild
some guy
Farsans gamla zündapp

Inlägg av some guy »

du kanske skruvade på fel skruv ^^ men testa skruva ut luftskruven . vad har du för munstycke? är det auto-choke på den?
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Diddan
Varnad

Inlägg av Diddan »

some guy skrev:du kanske skruvade på fel skruv ^^ men testa skruva ut luftskruven . vad har du för munstycke? är det auto-choke på den?
Vet iaf att jag skruvade på rätt skruv men asså vart sitter luftskruven? Jo jag har en auto-choke :)
Jag har orginalmunstycke, har aldrig bytt något i moppen !
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket

Inlägg av GreckE »

säker på att du inte skruvade på luftskruven och den får för mkt bensin?
Diddan
Varnad

Inlägg av Diddan »

GreckE skrev:säker på att du inte skruvade på luftskruven och den får för mkt bensin?
Jo jag vet att det är rätt, saken är den att jag hade inte skruvat innan problemet så jag har bara försökt att fixa det :/
Diddan
Varnad

Inlägg av Diddan »

Diddan skrev:
GreckE skrev:säker på att du inte skruvade på luftskruven och den får för mkt bensin?
Jo jag vet att det är rätt, saken är den att jag hade inte skruvat innan problemet så jag har bara försökt att fixa det :/
Har ingen något förslag elr? :(
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Läs reglerna du har gjort ett regelbrott!
Diddan
Varnad

Inlägg av Diddan »

Victorh skrev:Läs reglerna du har gjort ett regelbrott!
vart hittar jag reglerna?
MoppeKillen97
Avstängd

Inlägg av MoppeKillen97 »

Tror ditt problem kan vara att det kommit skit i förgasaren kan ha hänt om du haft för lite soppa i tanken och kört.
MoppeKillen97 skrev:
Stage6 - Cylinderkit (Sport Pro) 70cc
Stage6 - Avgassystem (Pro Replica) Krom
Stage6 - Kopplingsfjädrar (Medium) Orange
Hebo - Variatorvikter 15 X 12 Gul (4,70g) (lättade till ca 3,5g)
Förgasarmunstycke är jag inte säker på men jag tror jag använde 75 kan vara 78 eller 80.

Vad går den i

derbeyy:100-110? ^^
Diddan
Varnad

Inlägg av Diddan »

MoppeKillen97 skrev:Tror ditt problem kan vara att det kommit skit i förgasaren kan ha hänt om du haft för lite soppa i tanken och kört.
Tack jag har tänkt på det enda problemet nu är att jag inte vet hur man regör den :D
amoreex
Svårstartad skrothög

Inlägg av amoreex »

Börja med att demontera luftburkens anslutning, lossa bensin slangen och höj upp den en liten bit så det inte rinner ut bensin.

Lossa slangklämman som sitter runt förgasarens insug.

Nu har du fått förgasaren i handen!

Vänd upp och ner på denna, där sitter det 3-4 skruvar, skruva bort dessa, och var försiktig med packningen som ligger där i.(ps det kommer rinna en del bensin ur förgasaren )

Nu ska du se 2 vita behållare, flotörerna.

De brukar sitta med en liten sprint. plocka bort dessa och lägg dem på rent ställe,

Du ska du se 2 mässingsfärgade "skruvar" med hål i. detta är dina munstycken huvud och lågfartsmunstrycke, skruva ur dessa, och blås rent . gärna med tryckluft ifall du har det.

Skruva tillbaka allt i samma ordning..

*PS*när du monterat tillbaka allting så sitter det en liten slang på insuget, plocka bort denna, sätt den i munnen och bara sug till och vik slangen medans du suger, då skapas det ett vaccum som suger in bensin i förgasaren,

mopeden startar mycket enklare ifall det är bensin i förgasaren redan från början och du slipper stå och kicka i onödan ;)

Säg till ifall du frågar om något mer och hoppas det hjälpte!
Skriv svar