Någon som vet varför den inte lyser och hur jag fixar detta?
Tack på förhand!
Det var två ''glödtrådar'' i min gamla slider... Jag tror att den ena kan vara sönder om bromsljuset funkar eller kabel som ni skriverCaToXXo skrev:Till er med lässvårigheter: han skriver att bromsljuset fungerar.
Kolla så att alla 3 kablar till baklampan sitter i ordentligt, för att göra detta får du nog skruva av sadeln och eventuellt höger sidokåpa bak.
littlebennyboi skrev:Det var två ''glödtrådar'' i min gamla slider... Jag tror att den ena kan vara sönder om bromsljuset funkar eller kabel som ni skriverCaToXXo skrev:Till er med lässvårigheter: han skriver att bromsljuset fungerar.
Kolla så att alla 3 kablar till baklampan sitter i ordentligt, för att göra detta får du nog skruva av sadeln och eventuellt höger sidokåpa bak.
En baklampa med både bromsljus och vanligt ljus är s.k tvåpolig, den har två glödtrådar som kan lysa individuellt. Det händer ofta att bara vanliga ljuset pajjar men bromsljuset fortfarande funkar, för det använder man mer sällan. Köp en ny lampa så ska du se att det funkar igen =)CaToXXo skrev:Till er med lässvårigheter: han skriver att bromsljuset fungerar.