Om jag har för mig rätt så har en Yamaha Aerox 5.5g vikter original (EU). Men borde väll vara samma vikter på en 30-moppe. Men i vikter kan du prova att byta ner dig från 4g-5g skulle jag tro. Du kan även blanda så att det blir till exempel "4.25g". Då gör du så att du sätter varannan 4.0g och 4.5g. Här får du en bild så du vet hur du ska göraPonntuss skrev:Hejsan allesammans, Nu är det så att jag har en Aerox 02 (30-Moppe)
Jag undrar alltså om det går att trimma den så man får upp den på bakhjulet utan att behöva köpa nåt. Om man måste köpa nåt så skulle jag vara tacksam om ni sa exakt vad t.ex. (3g vikter och hårda kopplingsfjädrar) (inte bara vikter blablabla..)
Tack på förhand!
jävligt bra förklarat tycker jagrasmusborg skrev:Om jag har för mig rätt så har en Yamaha Aerox 5.5g vikter original (EU). Men borde väll vara samma vikter på en 30-moppe. Men i vikter kan du prova att byta ner dig från 4g-5g skulle jag tro. Du kan även blanda så att det blir till exempel "4.25g". Då gör du så att du sätter varannan 4.0g och 4.5g. Här får du en bild så du vet hur du ska göraPonntuss skrev:Hejsan allesammans, Nu är det så att jag har en Aerox 02 (30-Moppe)
Jag undrar alltså om det går att trimma den så man får upp den på bakhjulet utan att behöva köpa nåt. Om man måste köpa nåt så skulle jag vara tacksam om ni sa exakt vad t.ex. (3g vikter och hårda kopplingsfjädrar) (inte bara vikter blablabla..)
Tack på förhand!
Sen här är vikter som du kan köpa:
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=1223
Dock så bör du ta bort pluggen i avgasröret/mynningen:
Pluggen som är i mynningen sitter där jag ritat en RÖD ring. Och blindröret är där jag ritat en RÖD rektangel. När du tar bort blindröret så sågar du av "stången". Efter du sågat bort den så blir det ett hål där, då måste du svetsa igen det hålet, sen ett tips är att när du kapat blindröret och svetsat igen hålet som blev så svetsar du tillbaka blindröret igen så ser den mer orignal ut.
När du dragit pluggen och blindröret måste du även gå upp i munstycke. Munstycken har du här:
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=6084
Om du vill få den att gå ännu lite fortare så kan du dra v-ringen som sitter bakom det jag har gjort en RÖD ring:
Sen för att få ännu bättre accerelation kan du köpa kopplingsfjädrar, skulle tippa på att du ska ha typ medelhårda.
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=3239
Kopplingsfjädrarna hittar du här bakom där jag har gjort en RÖD ring:
Sen efter du bytt det kan du behöva en hårdare tryckfjäder också. En sådan har du här:
http://twostroke.se/product.asp?product=18340
Vet inte riktigt vad du ska ha för hårdhet, svårt att veta. Inte ens säkert att du behöver en tryckfjäder över huvud taget.
Hoppas detta hjälpte (Har seriöst tagit 10 minuter av min tid, så ett tack förtjänar jag även fast jag kan ha fel.)
Tack!Niklas Berntsson skrev:jävligt bra förklarat tycker jagrasmusborg skrev:Om jag har för mig rätt så har en Yamaha Aerox 5.5g vikter original (EU). Men borde väll vara samma vikter på en 30-moppe. Men i vikter kan du prova att byta ner dig från 4g-5g skulle jag tro. Du kan även blanda så att det blir till exempel "4.25g". Då gör du så att du sätter varannan 4.0g och 4.5g. Här får du en bild så du vet hur du ska göraPonntuss skrev:Hejsan allesammans, Nu är det så att jag har en Aerox 02 (30-Moppe)
Jag undrar alltså om det går att trimma den så man får upp den på bakhjulet utan att behöva köpa nåt. Om man måste köpa nåt så skulle jag vara tacksam om ni sa exakt vad t.ex. (3g vikter och hårda kopplingsfjädrar) (inte bara vikter blablabla..)
Tack på förhand!
Sen här är vikter som du kan köpa:
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=1223
Dock så bör du ta bort pluggen i avgasröret/mynningen:
Pluggen som är i mynningen sitter där jag ritat en RÖD ring. Och blindröret är där jag ritat en RÖD rektangel. När du tar bort blindröret så sågar du av "stången". Efter du sågat bort den så blir det ett hål där, då måste du svetsa igen det hålet, sen ett tips är att när du kapat blindröret och svetsat igen hålet som blev så svetsar du tillbaka blindröret igen så ser den mer orignal ut.
När du dragit pluggen och blindröret måste du även gå upp i munstycke. Munstycken har du här:
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=6084
Om du vill få den att gå ännu lite fortare så kan du dra v-ringen som sitter bakom det jag har gjort en RÖD ring:
Sen för att få ännu bättre accerelation kan du köpa kopplingsfjädrar, skulle tippa på att du ska ha typ medelhårda.
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=3239
Kopplingsfjädrarna hittar du här bakom där jag har gjort en RÖD ring:
Sen efter du bytt det kan du behöva en hårdare tryckfjäder också. En sådan har du här:
http://twostroke.se/product.asp?product=18340
Vet inte riktigt vad du ska ha för hårdhet, svårt att veta. Inte ens säkert att du behöver en tryckfjäder över huvud taget.
Hoppas detta hjälpte (Har seriöst tagit 10 minuter av min tid, så ett tack förtjänar jag även fast jag kan ha fel.)![]()
haha spara allt du skrev i typ ett dokument i datan för sånna här jävla frågor ploppar ju upp var ovh varannan dag -.-rasmusborg skrev:Om jag har för mig rätt så har en Yamaha Aerox 5.5g vikter original (EU). Men borde väll vara samma vikter på en 30-moppe. Men i vikter kan du prova att byta ner dig från 4g-5g skulle jag tro. Du kan även blanda så att det blir till exempel "4.25g". Då gör du så att du sätter varannan 4.0g och 4.5g. Här får du en bild så du vet hur du ska göraPonntuss skrev:Hejsan allesammans, Nu är det så att jag har en Aerox 02 (30-Moppe)
Jag undrar alltså om det går att trimma den så man får upp den på bakhjulet utan att behöva köpa nåt. Om man måste köpa nåt så skulle jag vara tacksam om ni sa exakt vad t.ex. (3g vikter och hårda kopplingsfjädrar) (inte bara vikter blablabla..)
Tack på förhand!
Sen här är vikter som du kan köpa:
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=1223
Dock så bör du ta bort pluggen i avgasröret/mynningen:
Pluggen som är i mynningen sitter där jag ritat en RÖD ring. Och blindröret är där jag ritat en RÖD rektangel. När du tar bort blindröret så sågar du av "stången". Efter du sågat bort den så blir det ett hål där, då måste du svetsa igen det hålet, sen ett tips är att när du kapat blindröret och svetsat igen hålet som blev så svetsar du tillbaka blindröret igen så ser den mer orignal ut.
När du dragit pluggen och blindröret måste du även gå upp i munstycke. Munstycken har du här:
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=6084
Om du vill få den att gå ännu lite fortare så kan du dra v-ringen som sitter bakom det jag har gjort en RÖD ring:
Sen för att få ännu bättre accerelation kan du köpa kopplingsfjädrar, skulle tippa på att du ska ha typ medelhårda.
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=3239
Kopplingsfjädrarna hittar du här bakom där jag har gjort en RÖD ring:
Sen efter du bytt det kan du behöva en hårdare tryckfjäder också. En sådan har du här:
http://twostroke.se/product.asp?product=18340
Vet inte riktigt vad du ska ha för hårdhet, svårt att veta. Inte ens säkert att du behöver en tryckfjäder över huvud taget.
Hoppas detta hjälpte (Har seriöst tagit 10 minuter av min tid, så ett tack förtjänar jag även fast jag kan ha fel.)
gandih500 skrev:haha spara allt du skrev i typ ett dokument i datan för sånna här jävla frågor ploppar ju upp var ovh varannan dag -.-rasmusborg skrev:Om jag har för mig rätt så har en Yamaha Aerox 5.5g vikter original (EU). Men borde väll vara samma vikter på en 30-moppe. Men i vikter kan du prova att byta ner dig från 4g-5g skulle jag tro. Du kan även blanda så att det blir till exempel "4.25g". Då gör du så att du sätter varannan 4.0g och 4.5g. Här får du en bild så du vet hur du ska göraPonntuss skrev:Hejsan allesammans, Nu är det så att jag har en Aerox 02 (30-Moppe)
Jag undrar alltså om det går att trimma den så man får upp den på bakhjulet utan att behöva köpa nåt. Om man måste köpa nåt så skulle jag vara tacksam om ni sa exakt vad t.ex. (3g vikter och hårda kopplingsfjädrar) (inte bara vikter blablabla..)
Tack på förhand!
Sen här är vikter som du kan köpa:
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=1223
Dock så bör du ta bort pluggen i avgasröret/mynningen:
Pluggen som är i mynningen sitter där jag ritat en RÖD ring. Och blindröret är där jag ritat en RÖD rektangel. När du tar bort blindröret så sågar du av "stången". Efter du sågat bort den så blir det ett hål där, då måste du svetsa igen det hålet, sen ett tips är att när du kapat blindröret och svetsat igen hålet som blev så svetsar du tillbaka blindröret igen så ser den mer orignal ut.
När du dragit pluggen och blindröret måste du även gå upp i munstycke. Munstycken har du här:
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=6084
Om du vill få den att gå ännu lite fortare så kan du dra v-ringen som sitter bakom det jag har gjort en RÖD ring:
Sen för att få ännu bättre accerelation kan du köpa kopplingsfjädrar, skulle tippa på att du ska ha typ medelhårda.
http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=3239
Kopplingsfjädrarna hittar du här bakom där jag har gjort en RÖD ring:
Sen efter du bytt det kan du behöva en hårdare tryckfjäder också. En sådan har du här:
http://twostroke.se/product.asp?product=18340
Vet inte riktigt vad du ska ha för hårdhet, svårt att veta. Inte ens säkert att du behöver en tryckfjäder över huvud taget.
Hoppas detta hjälpte (Har seriöst tagit 10 minuter av min tid, så ett tack förtjänar jag även fast jag kan ha fel.)