Troligen när du nu skulle "burna" så fick den så bra grepp så däcket spann inte i början och då slirar remmen som satan i variatorn, därför blev det varmt.jespersjolander skrev:Tja, har en yamaha slider-08, var ute och körde igår och skulle ¨burna¨eller vad man ska säga, men iaf när jag gjorde det så rasslade det till i variatorn och sedan när jag öppnade den så föll det ut typ bly liknande saker och det luktade asbränt, nån som vet vad som kan ha hänt?
tacksam för svar!
Om du tar på remmen så är den faktiskt rätt så stenhård!jespersjolander skrev:men bitarna var stenhårda så då kan de väl inte va remmen va?
Men bakdäcket typ låste sig, inte så att det är helt låst, men typ som om att bromsen är på eller nåttrasmusborg skrev:Om du tar på remmen så är den faktiskt rätt så stenhård!jespersjolander skrev:men bitarna var stenhårda så då kan de väl inte va remmen va?
Men om något är fel så får vi hoppas att det är bitar från remmen, för den är ju lät att byta i alla fall
ska den vara helt jämn runt eller?,rasmusborg skrev:Det där är ju inte från remmen i alla fall..![]()
Ser ut att vara från motorblocksväggarna eller variatorkåpsväggarna. Om du tar på insidan av motorblocket eller på insidan av variatorkåpan så känner du att det är liksom ojämnt?
För ser ut som det där måste ha kommit från motorblocket eller från variatorkåpan.
Ser även att det har slirat lite, då din kopplingsklocka är lila/blå färgad.
Nej men med tanke på att sådär mycket hade lossnat borde det vara lite ojämnare på vissa platser!jespersjolander skrev:ska den vara helt jämn runt eller?,rasmusborg skrev:Det där är ju inte från remmen i alla fall..![]()
Ser ut att vara från motorblocksväggarna eller variatorkåpsväggarna. Om du tar på insidan av motorblocket eller på insidan av variatorkåpan så känner du att det är liksom ojämnt?
För ser ut som det där måste ha kommit från motorblocket eller från variatorkåpan.
kom på en till sak som låg löst när jag tog lös variatorkåpan det var 2 st fjädrar.
Okej, men varför tror du att bakhjulet låser sig?rasmusborg skrev:Nej men med tanke på att sådär mycket hade lossnat borde det vara lite ojämnare på vissa platser!jespersjolander skrev:ska den vara helt jämn runt eller?,rasmusborg skrev:Det där är ju inte från remmen i alla fall..![]()
kom på en till sak som låg löst när jag tog lös variatorkåpan det var 2 st fjädrar.
Om du just sa att det var två lösa fjädrar så lär det vara kopplingsfjädrar och ta bort kopplingsklockan och det där och kolla hur det ser ut!
Troligtvis kan dina backar vara lite nerslitna..
Hur menar du med låser sig?jespersjolander skrev:Okej, men varför tror du att bakhjulet låser sig?rasmusborg skrev:Nej men med tanke på att sådär mycket hade lossnat borde det vara lite ojämnare på vissa platser!jespersjolander skrev: ska den vara helt jämn runt eller?,
Om du just sa att det var två lösa fjädrar så lär det vara kopplingsfjädrar och ta bort kopplingsklockan och det där och kolla hur det ser ut!
När jag rullar den fram och tillbaks så är det som att bromsen ligger pårasmusborg skrev:Hur menar du med låser sig?jespersjolander skrev:Okej, men varför tror du att bakhjulet låser sig?rasmusborg skrev: Nej men med tanke på att sådär mycket hade lossnat borde det vara lite ojämnare på vissa platser!
Alltså när du kör så låser det sig ibland och sen rullar sen låser sen rullar osv.. ?
Eller när den är uppe på stödet?
Förklara
Kan vara remmen som ligger konstigt. Bara vad jag tror, jag vet inte riktigt, men försöker mitt bästa för att hjälpa dig.jespersjolander skrev:När jag rullar den fram och tillbaks så är det som att bromsen ligger pårasmusborg skrev:Hur menar du med låser sig?jespersjolander skrev: Okej, men varför tror du att bakhjulet låser sig?
Alltså när du kör så låser det sig ibland och sen rullar sen låser sen rullar osv.. ?
Eller när den är uppe på stödet?
Förklara
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan