Lågvarvigt rör på högvarvig cylinder.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
HanMedHondan
Elmoped

Lågvarvigt rör på högvarvig cylinder.

Inlägg av HanMedHondan »

Tjenare tjenare! :) Som rubriken lyder undrar jag om man kan använda ett lågvarvigt rör på en högvarvig cylinder utan några problem. Har en Honda MT5a så ifall nån vet något lågvarvigt avgasrör så får ni gärna länka det! :D
Jag HATAR förgasare! -JohnJarnedal
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest

Re: Lågvarvigt rör på högvarvig cylinder.

Inlägg av rexzo »

HanMedHondan skrev:Tjenare tjenare! :) Som rubriken lyder undrar jag om man kan använda ett lågvarvigt rör på en högvarvig cylinder utan några problem. Har en Honda MT5a så ifall nån vet något lågvarvigt avgasrör så får ni gärna länka det! :D
Nå funkar det, men de blir ju inte optimal effekt. En jag känner kör en snake med ett zx och en högvarvig cylinder å den går perfekt!
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
HanMedHondan
Elmoped

Inlägg av HanMedHondan »

Okaj, tack för svar! :) för jag är lite trött på "ketchup" effekten och jag vill ha lite jämnare effektkurva. Men märker man jättemycket skillnad eller bara lite grand? :)
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest

Inlägg av rexzo »

HanMedHondan skrev:Okaj, tack för svar! :) för jag är lite trött på "ketchup" effekten och jag vill ha lite jämnare effektkurva. Men märker man jättemycket skillnad eller bara lite grand? :)
vad har du för rör nu? Men nå blire en hyffsad skillnad i vrid:)
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
HanMedHondan
Elmoped

Inlägg av HanMedHondan »

rexzo skrev:
HanMedHondan skrev:Okaj, tack för svar! :) för jag är lite trött på "ketchup" effekten och jag vill ha lite jämnare effektkurva. Men märker man jättemycket skillnad eller bara lite grand? :)
vad har du för rör nu? Men nå blire en hyffsad skillnad i vrid:)
Just nu har jag ett luhao :) högvarvigt.. Men jag funderar på ett gianelli från twostroke som det står att det är lågvarvigt :P tack igen! :)
Skriv svar