Hej har en Kymco cobra-01 med 70cc, jah satt på ett Leo vince TT rör på den, och upptäckte att röret blir skit varmt alltså riktigt jäkla varmt, och idag när jah körde så knäcktes röret i kröken precis innan ljuddämparen och i fästet runt ljuddämparen till röret. Vet ej om där blir för högt tryck inuti röret eller vad felet är. Vad kan jag göra? Funderar på att köpa nytt rör men känns som att det är bortkastade pengar isåfall.
kan vara för litet munstycke ?...
ta av tändstiftet och kolla... fall du itne byte upp dig i munstycke när du bytte till röret så bör du göra de innan du sätter på ett till...
Jaha så anledningen till att röret blir skit varmt och att där blir högt tryck är att jag har för litet munstycke, just nu har jag 80 munstycke. Men tog sv mitt munstycke ur huvudmunstycket och mätte gängan den är 4 mm. Någon som vet var man får tag i ett munstycke som kan passa ?:)
Kymcoracer skrev:Jaha så anledningen till att röret blir skit varmt och att där blir högt tryck är att jag har för litet munstycke, just nu har jag 80 munstycke. Men tog sv mitt munstycke ur huvudmunstycket och mätte gängan den är 4 mm. Någon som vet var man får tag i ett munstycke som kan passa ?:)
Vad har du för förgasare? :p
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?
12-19 6mm gänga
21-28 tror jag elr 21-34 5 mm gänga ^^
på alla jag haft även mina kein osv
edit gå in på hemsida som säljer din fögg sen kolla ritningen så står de oftast vilken gänga de är fall du vill vara säker