Problem med effekt rör på 70cc!!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Kymcoracer
Elmoped

Problem med effekt rör på 70cc!!

Inlägg av Kymcoracer »

Hej har en Kymco cobra-01 med 70cc, jah satt på ett Leo vince TT rör på den, och upptäckte att röret blir skit varmt alltså riktigt jäkla varmt, och idag när jah körde så knäcktes röret i kröken precis innan ljuddämparen och i fästet runt ljuddämparen till röret. Vet ej om där blir för högt tryck inuti röret eller vad felet är. Vad kan jag göra? Funderar på att köpa nytt rör men känns som att det är bortkastade pengar isåfall.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

kan vara för litet munstycke ?...
ta av tändstiftet och kolla... fall du itne byte upp dig i munstycke när du bytte till röret så bör du göra de innan du sätter på ett till...
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

för litet munstycke byt 5-10 storlekar större
Kymcoracer
Elmoped

Inlägg av Kymcoracer »

Jaha så anledningen till att röret blir skit varmt och att där blir högt tryck är att jag har för litet munstycke, just nu har jag 80 munstycke. Men tog sv mitt munstycke ur huvudmunstycket och mätte gängan den är 4 mm. Någon som vet var man får tag i ett munstycke som kan passa ?:)
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

Kymcoracer skrev:Jaha så anledningen till att röret blir skit varmt och att där blir högt tryck är att jag har för litet munstycke, just nu har jag 80 munstycke. Men tog sv mitt munstycke ur huvudmunstycket och mätte gängan den är 4 mm. Någon som vet var man får tag i ett munstycke som kan passa ?:)
Vad har du för förgasare? :p
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Kymcoracer
Elmoped

Inlägg av Kymcoracer »

Tror det är en keihin förgasare ;)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Kymcoracer skrev:Tror det är en keihin förgasare ;)
Alla keihin förgasare brukar ha 5 mm ( de föggar jag upplevt irl ) , så mät om igen och kolla så du verkligen mätte rätt.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

12-19 6mm gänga
21-28 tror jag elr 21-34 5 mm gänga ^^
på alla jag haft även mina kein osv :P
edit gå in på hemsida som säljer din fögg sen kolla ritningen så står de oftast vilken gänga de är fall du vill vara säker :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Skriv svar