Peugeot ludix blaster rs12 problem!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
ihavenolimit
Elmoped

Peugeot ludix blaster rs12 problem!

Inlägg av ihavenolimit »

Hejsan. Jag lämmnade nyss in min moped på verkstad och fick betala cirka 4 - 5 tusen kronor dom bytte vevlagrerna packningarna och någon choke sak + felsökte mopeden. När jag fick tillbaks den från versktaden startade den direkt och det enda problemet jag hade var att den fick rätt mycket gashäng, Alltså att gasen hänger sig! dagen efter bestämde jag mig för att ta bort v brickan som sitter vid variatorvikterna + byta vikter och variatorn. Därefter gick den ca 75 km/h och den skrammlade lite låter som det är vid variatorn + att den inte startar det finns ett sätt jag kan få igång den på men måste jag ta bort luftburken och så behöver 1 person hålla för halva luftintaget i förgasaren samtidigt som jag kickar då går din igång på 1- 2 kicken men när jag då kör så skrammlar det fortfarande men det slutar skrammla ungefär efter jag är uppe i 40 km/h +. Någon som har någon ide vad som kan vara felet!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

låter som den får för ltie bensin ? behöver göra de på min gmala sen bytte jag musntycke så jag den och starta lätt. de som skramla vet jag itne men låter ju som något sitter löst så öppna och kolla :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
ihavenolimit
Elmoped

Inlägg av ihavenolimit »

david96 skrev:låter som den får för ltie bensin ? behöver göra de på min gmala sen bytte jag musntycke så jag den och starta lätt. de som skramla vet jag itne men låter ju som något sitter löst så öppna och kolla :)
mm. Jag testade att dra lite startgas och spruta i luftintaget men utan någon lycka :(.. så det borde väl inte vara fel på för lite bränsle ifall den inte startar med startgas.. Jag märkte dock en till sak när jag kollade på tändstiftet och det var att den var nästan helt svart på metall böjen, Borde jag testa med ett nytt tändstift! ?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

fall den är helsvart så går den alldeles för fet? :S
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Skriv svar