Aerox vibration vid högre hastigheter

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Pkroxx
Elmoped

Aerox vibration vid högre hastigheter

Inlägg av Pkroxx »

Hej, jag har precis fixat min aerox så den går bra.

Köpte moppen när den var total renoverad med 70cc streetrace 17.5 förgasare mm, men nu till problemet. när jag gasar fullt från stilla stående så drar den på mycket bra men när jag typ ligger i nedförsbackar så börjar den vibrera som bara den å de låter lite som: Wub Wub wub :?: det varierar lite hur tight dom kommer efter varandra men det beror bara på hur mycket jag gasar.

Så undrar om det har med veven å göra eller om det är något på ramen eller om några kåpor vibrerar. den verkar inte paja av det men är ganska obehagligt och det känns som att hela moppe ska kollapsa. aja hoppas ni kan hjälpa mig
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

är väl för den itne är gjord för göra den hastigtheten du gör så allt börja vibrera elr ?
sen kanske de är något lager elr motorn som sitter löst. kåper etc
är itne så bra på de men a ^^
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Pkroxx
Elmoped

Inlägg av Pkroxx »

david96 skrev:är väl för den itne är gjord för göra den hastigtheten du gör så allt börja vibrera elr ?
sen kanske de är något lager elr motorn som sitter löst. kåper etc
är itne så bra på de men a ^^
Känns som det bara är typ cylindern eller variatorn som låter så men kan ju vara ett lager eller nåt :?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Kan vara liiite för stort munstyckwe så den blöddrar när den får sjunga ut ordentligt.
Eller så klarar grejerna helt enkelt inte så höga varv.
Väldigt svårt att avgöra när man inte kan känna på moppen själv...

Men det kan va ganska normalt ändå, det är ju trots allt 12tummare (eller vad det nu är) som du sitter på
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Skriv svar