bensinskalle skrev:Flytande packning? Sådant är gjort för att applicera MELLAN packningytor, inte smeta på utanpå ett hål.
Men nej, ett AM6 block blir inte 310 grader varmt. Cylindern blir väl 100 grader på sin höjd.
Så du tror inte det går att ta lite runt om och vid skruven? Isånna fall blir det att svetsa eller att byta block ? Är det svårt att byta block på en AM6? Jag har aldig varit i närheten utav att göra det
Det funkar att ta flytande packning. Men hade jag varit dig hade jag kolla över det 1 gång i vecka isåfall tills att du kan svetsa dit en punkt eller något!
DiNozzan skrev:Det funkar att ta flytande packning. Men hade jag varit dig hade jag kolla över det 1 gång i vecka isåfall tills att du kan svetsa dit en punkt eller något!
Ja jag tänkte ta och rengöra ordenligt sen eventuellt ta lite mer kemisk metall och sen flytande packning uppe på
För jag har ingen svets Bara en kunnig i familjen inom svets
Olarama skrev:Men lägg på lite kemisk metall, borde gå, metallen smälter på 245 grader, och AM6-block blir inte så varmt, eller var är hållet så säga?
Vid urtappningsskruven till växellåds oljan
Bild?
Men ifall det rinner ut från skruven så kläm dit massor me packningsmassa, kanske gör tricket. Dock hade jag försökt lösa det bättre, men kan ju funka temporärt.
Olarama skrev:Men lägg på lite kemisk metall, borde gå, metallen smälter på 245 grader, och AM6-block blir inte så varmt, eller var är hållet så säga?
Vid urtappningsskruven till växellåds oljan
Bild?
Men ifall det rinner ut från skruven så kläm dit massor me packningsmassa, kanske gör tricket. Dock hade jag försökt lösa det bättre, men kan ju funka temporärt.