Mopeden startar och tomgången är bra. När jag "gasar på" accelererar den jättebra men efter ca 100 meter slutar den att dra och om jag gasar händer ingenting, släpper jag gasen får jag tomgång. Motorn går hela tiden men så fort jag gasar vill den dö. Till slut står mopeden stilla (tomgång), försöker jag gasa orkar den inte rulla igång alls. Om jag nu väntar i 15 sekunder på tomgång kan jag åter gasa och accelerera (den skjuter iväg ordentligt med full gas) men efter 100 meter blir det samma resultat igen.
Jag har två st 2-takts-scootrar (Peugeot) och den andra går jättebra. Jag har därför flyttat över förgasaren från den som går bra (men det hjälper inte). Jag har provat att lyfta nålen (från översta till understa hacket). Jag har även provat flytta över stift och tändhatt (med tillhörande klump (tändspole?)) men det hjälper inte.
Känns som ett elektroniskt fel (begränsning) ELLER MÖJLIGEN att man får en bensin/luft-kollaps men då tycker jag att mopeden isf ska återhämta sig snabbare än 15 sekunder, eller?
Munstycket är orginal(?) 54 och enligt många på forumet ska man bara byta till större men kan det verkligen lösa detta problem???
Bensin-vaccumkranen fungerar bra. Elchoken verkar ok (jag har provat att koppla ur den)