Derbi GPR 50, mer axx?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Dannne11
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 29 april 2012, 15:26

Derbi GPR 50, mer axx?

Inlägg av Dannne11 »

Tjo!
jag kan inte så mycket om sånt här men ni får väll förklara så gott ni kan.
Jag har precis skaffat mig en Derbi GPR 50 en -01 då som har gått ca 350 mil.
och den är väldigt "seg" av sig,
Till och med körskolans moppe är piggare.
Så jag skulle vilja höja axxen på något hyfsat simpelt sätt.
Om top hastigheten påverkas bryr jag mig inte om så mycket så jag har fått upp den i ca 70 på fyrans växel.
Sen så är det något knas med CDI boxen,
Den varvar som F**.
men på ett konstigt sätt.
alltså till exempel,
jag startar motorn och börjar gasa i friläge.
Den varvar rätt så snabbt upp till 6K, sen efter 1-3 sec så hoppar den upp till 8K sen kanske 3-7 sec senare så bara BAM! så hoppar den upp i 10-12K och låter som en jävla symaskin.
Det känns inte särskilt normalt :S
Användarens profilbild
Wennerbo
Elmoped
Inlägg: 141
Blev medlem: 4 december 2011, 19:29

Inlägg av Wennerbo »

Att den varvar är nog inget med cdi utan något Knas med förgasarn kolla så att trotterln sitter som den ska och att inte vajern är för spänd. För bättre ax så plugga ur den eller köp ett trim rör, dreva om den lite
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 452
Blev medlem: 9 oktober 2010, 23:08
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

Vad har du för trim? Att den varvar upp så beror förmodligen på att förgasaren eller trotteln hänger sig (som Wennerbo sa).
Vet ju som sagt inte vad du har för trim innan men du kanske har för tung drevning? Dreva ner? :)
Eklund^


Derbi Drd Racing!
Dannne11
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 29 april 2012, 15:26

Inlägg av Dannne11 »

derbiofc skrev:Vad har du för trim? Att den varvar upp så beror förmodligen på att förgasaren eller trotteln hänger sig (som Wennerbo sa).
Vet ju som sagt inte vad du har för trim innan men du kanske har för tung drevning? Dreva ner? :)
Det som är roligt är att den är helt o trimmad :P
men jag ska ta och kolla på förgasaren.
Dannne11
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 29 april 2012, 15:26

Inlägg av Dannne11 »

men jag undrar också.
ska den vara upp till 10-11K?
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW
Inlägg: 652
Blev medlem: 4 februari 2012, 20:38
Ort: Skövde

Inlägg av StylizhRazer »

Dannne11 skrev:men jag undrar också.
ska den vara upp till 10-11K?
låter lite väl jävla mkt faktisk ligger du på 10-11k varv så dricker den lika mkt som om det skulle vara hål i tanken
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Dannne11
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 29 april 2012, 15:26

Inlägg av Dannne11 »

StylizhRazer skrev:
Dannne11 skrev:men jag undrar också.
ska den vara upp till 10-11K?
låter lite väl jävla mkt faktisk ligger du på 10-11k varv så dricker den lika mkt som om det skulle vara hål i tanken
ja,
det är ju lite konstigt.
och vad händer då om jag tar bort varv tals begränsningen? :S
så vad tror du kan vara "felet"?
ska man skaffa en ny CDI och se om det hjälper något?
Skriv svar