Speedfight 2 får ingen gnista , nytt stift

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Speedfight 2 får ingen gnista , nytt stift

Inlägg av Mattyyy »

Tjenare min moppe får ingen gnista nu.

MOPED : Peugeot Speedfight 2 -03

PROBLEM : Jag får ingen gnista när jag kickar moppen och startmotorn går inte runt. Jag har bytit tändstift , testat med 3 olika tändspolar , tändhattar och tändkablar mellan tändspole och hatt. Jag misstänker att det är startspärren som krånglar eftersom jag har ett nytt tändningslås så den är "fuskad". Men alla kablar och sånt ser helt och fint ut och övrig elektronik fungerar. Vad kan felet vara och kan jag ha fuskat den på fel sätt?

NOTERA : Bytit tändningslås! , Fuskad startspärr och nytt stift , hatt och spole.

Tacksam för snabb hjälp men all hjälp är intressant.
Skulle verkligen uppskatta lite bilder över ett helt och fungerande elsystem
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Re: Speedfight 2 får ingen gnista , nytt stift

Inlägg av KarlssoN^ »

Mattyyy skrev:Tjenare min moppe får ingen gnista nu.

MOPED : Peugeot Speedfight 2 -03

PROBLEM : Jag får ingen gnista när jag kickar moppen och startmotorn går inte runt. Jag har bytit tändstift , testat med 3 olika tändspolar , tändhattar och tändkablar mellan tändspole och hatt. Jag misstänker att det är startspärren som krånglar eftersom jag har ett nytt tändningslås så den är "fuskad". Men alla kablar och sånt ser helt och fint ut och övrig elektronik fungerar. Vad kan felet vara och kan jag ha fuskat den på fel sätt?

NOTERA : Bytit tändningslås! , Fuskad startspärr och nytt stift , hatt och spole.

Tacksam för snabb hjälp men all hjälp är intressant.
Skulle verkligen uppskatta lite bilder över ett helt och fungerande elsystem

Testat med annan CDI och tändplatta?
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Nu funkar startmotorn men jag får ingen gnista :/

Har ingen CDI som jag kan testa med tyvärr så vill vara säker på att det är den som är trasig och tändplattan var sitter den?
Skriv svar