Jag har funderat på att köpa en ny moppe (vespa) jag undrar bara vilket märke som är bäst för 30 moped, yamaha aerox, gilera stalker och peugeot speedfighter är ju bra men för dyrt, så vad är bra förutoom dom ?[/i]
Diddan skrev:Jag har funderat på att köpa en ny moppe (vespa) jag undrar bara vilket märke som är bäst för 30 moped, yamaha aerox, gilera stalker och peugeot speedfighter är ju bra men för dyrt, så vad är bra förutoom dom ?[/i]
du kan få en yamaha neos för en ganska billig peng
Den ULTIMATA 30-moppen är en Aprilia SR50 med Ditech (direktinsprut). Tyvärr är dom jävligt svåra att få tag i som klass 2, men lovar dig att du inte blir besviken när den perfekta väl dyker upp!
Aprilia SR 50 R Factory -08
Aprilia SR 50 DiTech -01
Om du tycker att kvalitetsmoppar är för dyrt så finns det ju bara skit kvar, så enkelt är det ju. Vilken prisklass har du tänkt dig? Om du inte säger ditt maxpris är det bara dumt att ens svara på ditt inlägg.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
CaToXXo skrev:Om du tycker att kvalitetsmoppar är för dyrt så finns det ju bara skit kvar, så enkelt är det ju. Vilken prisklass har du tänkt dig? Om du inte säger ditt maxpris är det bara dumt att ens svara på ditt inlägg.
Du menar alltså att en Yamaha Neos är skit? Neos är bra mopeder och lite billigare än de flesta andra populära dvs Aerox & Speedfight.
Har du tur kan du få en Aerox eller dyl för en bra peng. Men har du tänkt dig mopeder under 3000kr så blir det nog en kinesmoped eller en stulen rishög till dig
Liiiiiiljekoooonvaljer! Gröna vita rosor i snön! Liljekonvaljer som göms i snön, kommer tillbaka som liiiiiiiljekonvaljer!
CaToXXo skrev:Om du tycker att kvalitetsmoppar är för dyrt så finns det ju bara skit kvar, så enkelt är det ju. Vilken prisklass har du tänkt dig? Om du inte säger ditt maxpris är det bara dumt att ens svara på ditt inlägg.
Du menar alltså att en Yamaha Neos är skit? Neos är bra mopeder och lite billigare än de flesta andra populära dvs Aerox & Speedfight.
Har du tur kan du få en Aerox eller dyl för en bra peng. Men har du tänkt dig mopeder under 3000kr så blir det nog en kinesmoped eller en stulen rishög till dig
Nejnej absolut inte, jag skulle gärna själv vilja ha just en neos faktiskt. Men enligt mig verkar det som att ts vill ha nåt riktigt billigt, för tex stalker är ju inte spec dyra. Och som sagt, utan att nån av oss vet vad ts har tänkt sig för pris är detta en svår fråga.
Det är bara att kolla runt på blocket, ibland finns det roxxar för 2-4papp.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Nejnej absolut inte, jag skulle gärna själv vilja ha just en neos faktiskt. Men enligt mig verkar det som att ts vill ha nåt riktigt billigt, för tex stalker är ju inte spec dyra. Och som sagt, utan att nån av oss vet vad ts har tänkt sig för pris är detta en svår fråga.
Dock brukar det ligga många dolda fel bakom dessa aeroxar för 2-4000kr. Jo, skulle mycket gärna vilja veta hans budget.. Inte sitta här och gissa vad han har.
Liiiiiiljekoooonvaljer! Gröna vita rosor i snön! Liljekonvaljer som göms i snön, kommer tillbaka som liiiiiiiljekonvaljer!
Peppenamnlos skrev:
Dock brukar det ligga många dolda fel bakom dessa aeroxar för 2-4000kr. Jo, skulle mycket gärna vilja veta hans budget.. Inte sitta här och gissa vad han har.
Jo asså först och främst har jag tänkt att trimma lite lätt iallafall Jag köper ju gärna en bra moppe men mellan 4000-6000 :/ Kan ju vara svårt att hitta typ aerox som funkar bra mellan det priset
Diddan skrev:Jag har funderat på att köpa en ny moppe (vespa) jag undrar bara vilket märke som är bäst för 30 moped, yamaha aerox, gilera stalker och peugeot speedfighter är ju bra men för dyrt, så vad är bra förutoom dom ?[/i]
PUCH IT TO THE LIMIT!
(vet att du skrev vespa, men detta är glidarmoppen #1)
vivacity sammar motor som speedfight
neos samma motor som aerox
stacker sammar motor som gillera runner
typhoon samma motor som gillera runner
dem här 4 mopparna går att hitta på blocket under 5000kr i fin skick
Fredd_e skrev:vivacity sammar motor som speedfight
viinanen skrev:Och baotian avråder jag starkt från, vet inte om du tänker trimma men en otrimmad Baotian klass2 går 25. Precis 25, inte 26 och inte 27. 25.
Ok problemet är att jag bor i umeå och det säljs fan inte många bra moppar här nära, men vad är så bra med Aprilia SR50 med Ditech, blev sugen
Fredd_e skrev:vivacity sammar motor som speedfight
du vet att det inte är samma motor på neos och aerox för aerox har liggande minerelli (vätske kyld) och neos är det en luft kyld vet ej om det är samma motor som slider isf är det en stående minarelli
Om du bara ska trimma lite tex v ring och pluggar så rekomenderar jag inte ditech/purejet (direktinsprut) då de måste gameboy trimmas ibland även bara för att dra v-ringen
EDIT: Glömde, om du ska köra orginal är direktinsprutade helt magiska att köra!