Slider för lätta vikter? 4 g

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Henow
Svårstartad skrothög

Slider för lätta vikter? 4 g

Inlägg av Henow »

Hejsan! Det är så att jag har en slider 30-moppe som inte går så snabbt! Den orkar bara typ varva ut i nerförsbake.. När jag först gasar har den gött drag och sedan varvar den som fan och knappt drar, (Typ som den varvar ut direkt) och åker väldigt sakta men varvar som fan. Och sedan när man kommer ut i lite fart börjar den varva lite lugnare och åka i kanske 40-50? Dessutom är den jävlig seg uppför..
Jag skulle gärna uppskatta lite tips och hjälp! Har borrat upp munstycket och då blev den lite starkare.http://www.garagego.se/forum/moped/tips ... ha-slider/

Setup:
4 Grams
Sito Orginal ersättare?(Tror jag, Det sitter ett rör som det står sito på)
60 orginal munstycke men uppborrat till 67 har ett 75 hemma? Ska jag prova det?
V-ring dragen
Emil
Elmoped

Re: Slider för lätta vikter? 4 g

Inlägg av Emil »

Henow skrev:Hejsan! Det är så att jag har en slider 30-moppe som inte går så snabbt! Den orkar bara typ varva ut i nerförsbake.. När jag först gasar har den gött drag och sedan varvar den som fan och knappt drar, (Typ som den varvar ut direkt) och åker väldigt sakta men varvar som fan. Och sedan när man kommer ut i lite fart börjar den varva lite lugnare och åka i kanske 40-50? Dessutom är den jävlig seg uppför..
Jag skulle gärna uppskatta lite tips och hjälp! Har borrat upp munstycket och då blev den lite starkare.http://www.garagego.se/forum/moped/tips ... ha-slider/

Setup:
4 Grams
V-ring dragen
Är antagligen något i variatorn. Skulle tro att det kanske kan vara remmen som slirar eller för lätta vikter....
Henow
Svårstartad skrothög

Inlägg av Henow »

Emil skrev:
Henow skrev:Hejsan! Det är så att jag har en slider 30-moppe som inte går så snabbt! Den orkar bara typ varva ut i nerförsbake.. När jag först gasar har den gött drag och sedan varvar den som fan och knappt drar, (Typ som den varvar ut direkt) och åker väldigt sakta men varvar som fan. Och sedan när man kommer ut i lite fart börjar den varva lite lugnare och åka i kanske 40-50? Dessutom är den jävlig seg uppför..

Setup:
4 Grams
V-ring dragen
Är antagligen något i variatorn. Skulle tro att det kanske kan vara remmen som slirar eller för lätta vikter....
Tror också det, Kanske tryck fjädrar eller något`?
Användarens profilbild
ArvidsZon
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av ArvidsZon »

Henow skrev:
Emil skrev:

Setup:
4 Grams
V-ring dragen
Tror också det, Kanske tryck fjädrar eller något`?
Hur många trådar måste du göra innan du lyssnar på mitt råd!?
du har för lätta vikter, du ska ha åtminstone 6g!
Användarens profilbild
frankys
Elmoped

Inlägg av frankys »

inte tyngre vikter snarare lättare ! ja kör med 4g vikter med ZX rör och 3.5 / 4g går de bäst med så du skulle nog testa typ 3.25 - 3.5 g vikter ,
och den går ganska segt med bara dragen v-ring plugga ur röret och kör med 4g vikter ca . så blir de bra
Checka min youtube noob stunting men , lär mig och nya filmer kommer snart! http://www.youtube.com/watch?v=Xyje7MdwRFE http://www.youtube.com/watch?v=ZGCI3EE- ... el&list=UL
Användarens profilbild
ArvidsZon
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av ArvidsZon »

frankys skrev:inte tyngre vikter snarare lättare ! ja kör med 4g vikter med ZX rör och 3.5 / 4g går de bäst med så du skulle nog testa typ 3.25 - 3.5 g vikter ,
och den går ganska segt med bara dragen v-ring plugga ur röret och kör med 4g vikter ca . så blir de bra
Mopeden är för bövulen original och slider har 6.5g original.
Varför skulle han då ha så pass lätta vikter så den varvar satan innan den drar iväg!?
Henow
Svårstartad skrothög

Inlägg av Henow »

Kan tilllägga att det inte var så här ibörjan med 4 grams vikter..
Användarens profilbild
ArvidsZon
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av ArvidsZon »

Henow skrev:Kan tilllägga att det inte var så här ibörjan med 4 grams vikter..
Men prova byt.
Du sliter ju sen ut motorn fortare om du kör med för lätta vikter.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Verkar som det är för lätta vikter, varför göra en tråd om du inte ens lyssnar på våra råd? Är ju helt meningslöst isåfall. Ta åt dig istället, du bad om hjälp och vi försöker att ta oss tid att hjälpa dig nu, så ta åt dig.

Skäller inte, utan försöker bara få dig att inse att vi faktiskt försöker hjälpa dig, då får du vara villig att samarbeta och lyssna på våra råd och testa!

Du har alldelles för lätta vikter än vad som behövs till den "setupen" du har, om man ens kan kalla det de, eftersom den nästintill är helt original. Så sätt i tyngre vikter.
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Om det varvar som fan men inte går fort, så är det till 99,9% alltid vikterna.

Om du inte står still och det varvar, då är det tjuvluft eller hög tomgång.
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tS »

lyssna på arvidson, 4g för en slider med dragen v-ring är alldeles för lätta, på min förra slider köpte jag vikt sats och testa allt ifrån 4,4g 5g 5.6g och 6,1g och då gick den bäst med 6,1g..
[spoiler]Bild[/spoiler]
Henow
Svårstartad skrothög

Inlägg av Henow »

Men den går ju förjävla segt uppför, Hjälper det inte med lite lättare vikter då? Och är det bra att köra med utslitna vikter?
Användarens profilbild
ArvidsZon
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av ArvidsZon »

Henow skrev:Men den går ju förjävla segt uppför, Hjälper det inte med lite lättare vikter då? Och är det bra att köra med utslitna vikter?
Den blir slö av lätta vikter om den inte är trimmad.
Ojämnt slitna vikter kan resultera i att remmen går av om dom inte är lika mycket slitna.
Köp ett par 6-6,5g vikter så kan du komma tillbaka med fler frågor efter det.
Henow
Svårstartad skrothög

Inlägg av Henow »

ArvidsZon skrev:
Henow skrev:Men den går ju förjävla segt uppför, Hjälper det inte med lite lättare vikter då? Och är det bra att köra med utslitna vikter?
Den blir slö av lätta vikter om den inte är trimmad.
Ojämnt slitna vikter kan resultera i att remmen går av om dom inte är lika mycket slitna.
Köp ett par 6-6,5g vikter så kan du komma tillbaka med fler frågor efter det.
Okey, Tackar så mycket för svaret. Ska köpa mig ett variatorvikt set och prova mig fram.
Skriv svar