Tja! har märkt att min moppe drar 0.7L milen. Ibland mer och ibland mindre. Eftersom jag är ny med moppar så vet inte jag vad den borde dra men den är otrimmad och helt orginal.
Det kan bero på att du sitter med full gas i princip hela tiden, om du trimmar och kör 45 km/h (alltså ≈ halvgas) drar den mindre.
Så har jag hört iaf, det kan dock vara fel.
Min drar så med men det är för det blir "stadskörning" om du kör 3-4 mil så rör sig inte tankmätaren om du har full tank så det drar bara mycket för det är gasa bromsa hela tiden Min drar inte alls mycket om jag ligger 4 mil fullgas istället
ahaa , tack för svaret.. är ny på det hör med mopeder, pendlar till jobbet med den så därför mina dumma frågor.. Har en bil som drar 1,5lit/mil så moppen lönar sig i vilket fall som helst
pasi skrev:ahaa , tack för svaret.. är ny på det hör med mopeder, pendlar till jobbet med den så därför mina dumma frågor.. Har en bil som drar 1,5lit/mil så moppen lönar sig i vilket fall som helst
Det är ungefär vad min moppe drar när jag kör bor i en liten stad så rätt mycket gasa bromsa