Aerox låter konsitgt vi start + långsam

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
tjeniss
Svårstartad skrothög

Aerox låter konsitgt vi start + långsam

Inlägg av tjeniss »

tjenare ! sedan några dagar tillbaka så har det börjat låta konstigt när jag startar moppen med el starten (det låter som något gnissel) och i samband med det så har hastigheten sjunkit till ca 42km/h på rakan (aeroxen är helt orginal) och sedan har jag ett annat problem sedan tidigare och det är att jag måste chokea i tex korsningar när jag har saktat ner rejält, jag tror att det problemet är munstycket, har inte bytt det än men har fixat membran och tvättat ur förgasaren.
Skulle vara tacksam för svar för att problemet stör mig.

video när jag startar (lite dåligt ljud och kvalite)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cimZlfIH ... GotW_o7kE=[/youtube]
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Låter som om startmotorn är påväg mot slutet av sin karriär eller så har nåt drev hamnat lite snett, ta av variatorn och kolla hur det ser ut där!

Angående det andra problemet så kan du pröva ett lite större munstyckte
Användarens profilbild
tjeniss
Svårstartad skrothög

Inlägg av tjeniss »

2stroke skrev:Låter som om startmotorn är påväg mot slutet av sin karriär eller så har nåt drev hamnat lite snett, ta av variatorn och kolla hur det ser ut där!

Angående det andra problemet så kan du pröva ett lite större munstyckte
Okej tack ska kolla det :)
Kollade med en kompis och han trodde att det kunde vara kompressionen skulle det kunna vara det också för att den känns lite svag för jag kan stå med fötterna nere och gasa fullt men inget händer typ :S
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Har du dragit V-ringe o dyligt? för sådär lät min när hela variatorpartiet där skålen sitter inte var åtspänd tillräckligt. Öppna upp o spänn åt den som fan med Lufttrycksdragare
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
tjeniss
Svårstartad skrothög

Inlägg av tjeniss »

Piitus96 skrev:Har du dragit V-ringe o dyligt? för sådär lät min när hela variatorpartiet där skålen sitter inte var åtspänd tillräckligt. Öppna upp o spänn åt den som fan med Lufttrycksdragare
Nej jag har inte varit inne förbi den muttern men pappa ska köpa mutterdragare till kompressorn så då ska vi öppna och kolla men den är helt otrimmad :)
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Kolla kompen via kicken! Så slipper du öppna upp cylindern. Du kollar om kicken går lätt ner elr om där e motstånd
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Tror det kan vara remmen som är slut om du kan hålla imot med fötterna utan att den går frammåt :)
Användarens profilbild
tjeniss
Svårstartad skrothög

Inlägg av tjeniss »

Piitus96 skrev:Kolla kompen via kicken! Så slipper du öppna upp cylindern. Du kollar om kicken går lätt ner elr om där e motstånd
Alltså det är lite motstånd men jag har inget att jämföra med :/
Användarens profilbild
tjeniss
Svårstartad skrothög

Inlägg av tjeniss »

Victorh skrev:Tror det kan vara remmen som är slut om du kan hålla imot med fötterna utan att den går frammåt :)
Kan testa att byta men den ser inte så sliten ut :)
Skriv svar