Laga Bensintanken

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Wennerbo
Elmoped

Laga Bensintanken

Inlägg av Wennerbo »

tjenare! på min Rieju drac så läcker det bensin ur tanken där skruvarna till kylar vingarna ska va. en av dom e det hål rett igenom och det sprutar benisn ur den när jag fyller upp över 1liter i tanken.

nån som har någor tips på vad man kan laga den med? försökte med lite olika typer av silikon men den bara lossnar när benisnen kommer mot den

mvh
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR

Inlägg av Macko96 »

Du kan antingen lämna in den på lagning, köpa ny eller svetsta igen hålet från insidan och sedan spackla igen den lilla skillnaden, för att sedan måla om tanken!
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
Aprilia-Mx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aprilia-Mx »

Plasttank va? Jag skulle ha köpt en ny eftersom den kan bli svår att laga från insidan med något spackel eller liknande. Är det dem insatta gängorna som har lossnat?
Rädda liv. Kör som en kvinna!

Följ gärna på Instagram! :) J_HBJERKENSJO :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Vill du vara på säkra sidan så är det bara ny tank som gäller.

Finns silicone/lim som klarar uppdraget men det är aldrig ett säkert kort på sådana här grejor OCH råkar de börja läcka när du är ute och åker så kan du och moppen börja brinna riktigt ordentligt om bensinen hamnar på fel ställe

Ståltankar går däremot att svetsa om man sanerar den så den inte exploderar
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Wennerbo
Elmoped

Inlägg av Wennerbo »

Aprilia-Mx skrev:Plasttank va? Jag skulle ha köpt en ny eftersom den kan bli svår att laga från insidan med något spackel eller liknande. Är det dem insatta gängorna som har lossnat?

aa plasttanken är det ny tank kostar 4000 och vill inte lägga ner det på en moppe som jag kanske får 3000 för när jag sälger så ...
bensinskalle skrev:Vill du vara på säkra sidan så är det bara ny tank som gäller.

Finns silicone/lim som klarar uppdraget men det är aldrig ett säkert kort på sådana här grejor OCH råkar de börja läcka när du är ute och åker så kan du och moppen börja brinna riktigt ordentligt om bensinen hamnar på fel ställe

du kan inte tipsa om något bra silocone då? :) får leta efter en begagnad annars
Användarens profilbild
Wennerbo
Elmoped

Inlägg av Wennerbo »

Aprilia-Mx skrev:Plasttank va? Jag skulle ha köpt en ny eftersom den kan bli svår att laga från insidan med något spackel eller liknande. Är det dem insatta gängorna som har lossnat?

aa plasttanken är det ny tank kostar 4000 och vill inte lägga ner det på en moppe som jag kanske får 3000 för när jag sälger så ...
bensinskalle skrev:Vill du vara på säkra sidan så är det bara ny tank som gäller.

du kan inte tipsa om något bra silocone då? :) får leta efter en begagnad annars
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Wennerbo skrev:

Ja fixa en begagnad, de kan inte vara så svårt. Vet inget silicone sådär på rak arm som funkar...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Wennerbo skrev:aa plasttanken är det ny tank kostar 4000 och vill inte lägga ner det på en moppe som jag kanske får 3000 för när jag sälger så ...
Det kom faktiskt upp en köpochsälj-tråd på ett annat moppeforum idag, kan hänvisa till den: http://www.moppenet.nu/showthread.php/1 ... ieju-delar!
Ta kontakt med han, nr 12 i listan har han en Rieju drac tank, och den släpper han nog för nån hundring eller 3 :)
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Wennerbo
Elmoped

Inlägg av Wennerbo »

Okej tack så mycket och sorry för dubbel post :oops:
Feelo
Elmoped

Inlägg av Feelo »

http://www.blocket.se/kalmar/Rieju_rrx_ ... ?ca=15&w=3 är det inte en tank som ligger där ?? inte så insatt i Rieju, så vet inte om den passar just din Rieju :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Feelo skrev:http://www.blocket.se/kalmar/Rieju_rrx_ ... ?ca=15&w=3 är det inte en tank som ligger där ?? inte så insatt i Rieju, så vet inte om den passar just din Rieju :)
Passar inte.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Wennerbo
Elmoped

Inlägg av Wennerbo »

Feelo skrev:http://www.blocket.se/kalmar/Rieju_rrx_ ... ?ca=15&w=3 är det inte en tank som ligger där ?? inte så insatt i Rieju, så vet inte om den passar just din Rieju :)
Ner den passar inte :( men tack endå
Användarens profilbild
Timpis
Svårstartad skrothög

Inlägg av Timpis »

Kleta på lite 2 komponents epoxy lim :) håller skitbra, blir typ hårt som sten och sitter som satan
Tim@Mnf
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Inlägg av TechnoMen »

Silvertejp fixar ALLT! :)
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Skriv svar