Stiftet är vitt oavsett munstycke (Slider)

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Hebbe
Svårstartad skrothög

Stiftet är vitt oavsett munstycke (Slider)

Inlägg av Hebbe »

Mitt stift helt vitt när jag kör med 140 munstycke va kan det bero på? (Efter kolvbyte) Gick bra me 110 förut. Jag har provat med allt mellan 100-140 men det blir ytterst liten skillnad i färg.

Setup

Vev: Motoface.
Cylinder: Stage6 70cc Sport pro.
Avgasrör: Yasuni R.
Förgasare: 21mm Dellorto Black Editon.
Membran: Original med Stage6 läppar.
CDI: Ostrypt Motoface.
Luftfilter: Ck sportluft.
Variator: Polini Speed Control.
Vikter: 5g Polini.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

stänger du moppen då du kört den varm i fullgas? :D
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Vad för tändstift har du? Kan ha med vad för värme tal du har på stiftet, om du har ett 8 stift i nu, så kan du testa med ett 9 stift. Eller tvärt om, om du har ett 9 stift i nu, så testar du med 8 istället. Trorde det kan funka :) Stod inte att du skulle byta stift eller så? Något som var rekommenderat? Till vissa cylindrar står det något om stift!
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Roxxen96 skrev:Vad för tändstift har du? Kan ha med vad för värme tal du har på stiftet, om du har ett 8 stift i nu, så kan du testa med ett 9 stift. Eller tvärt om, om du har ett 9 stift i nu, så testar du med 8 istället. Trorde det kan funka :) Stod inte att du skulle byta stift eller så? Något som var rekommenderat? Till vissa cylindrar står det något om stift!
som sagt, testa att nytt stift :) men roxxen tycker du ska läsa texten igen, han byta bara kolv :)
Skriv svar