aerox startar ej

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Bananpuckel
Elmoped

aerox startar ej

Inlägg av Bananpuckel »

tjena, idag så köpte jag mig en aerox men konstigt nog så startar den inte efter mycket skruvande. den får bensin för att det läcker bensin ur kröken. den har bra komp och har tändning.
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest

Re: aerox startar ej

Inlägg av rexzo »

Bananpuckel skrev:tjena, idag så köpte jag mig en aerox men konstigt nog så startar den inte efter mycket skruvande. den får bensin för att det läcker bensin ur kröken. den har bra komp och har tändning.
testat med startgas? Kan vara att den får tjuvluft eller att choken inte fungerar kanske, men då borde den starta ändå tycker jag iaf..
Senast redigerad av rexzo den 17 april 2012, 20:27, redigerad totalt 1 gånger.
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Re: aerox startar ej

Inlägg av Jönköping »

Bananpuckel skrev:tjena, idag så köpte jag mig en aerox men konstigt nog så startar den inte efter mycket skruvande. den får bensin för att det läcker bensin ur kröken. den har bra komp och har tändning.
Sakta in the backs fan, är du säker på att det är bensin så det inte är vatten eller dyl, isf är det nog förstort munstycke så det kvävs blir ju som om du dricker för mycket vatten, du spyr och den dör samma sak ;) kolla färgen på stiftet
Bananpuckel
Elmoped

Inlägg av Bananpuckel »

det luktar ju som bensin, och killen jag köpte den av sa att den hade startat innan men den hade stått i en vecka och startade inte.
fast när jag suger i bensin slangen händer inget.
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Färg på stiftet? ska vara brunt
Bananpuckel
Elmoped

Inlägg av Bananpuckel »

svart...
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

För mycket bensin då, gå ner i munstycke
Bananpuckel
Elmoped

Inlägg av Bananpuckel »

Jönköping skrev:För mycket bensin då, gå ner i munstycke
fast den borde ju ändån starta? och när jag kickar och har bensin slangen nere så kommer det inte så mycket bensin.
och sen en till grej, kicken vibrerar kraftigt när jag kör med elstarten
Senast redigerad av Bananpuckel den 17 april 2012, 20:48, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

Köp ett nytt tändstift + mindre munstyckeskit, o testa dig fram emd munstyckena. Du ska gå neråt. Kör cirka 200-500m med moppen när du får igång han, o kolla sedan färgen på stiftet. du ska gå neråt tills den är gyllenbrun.
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Bananpuckel skrev:
fast den borde ju ändån starta? och när jag kickar och har bensin slangen nere så kommer det inte så mycket bensin.

Vet inte vad du menar med bensinslagen nere.

Men den startar inte med förstort munstycke då den kvävs av all bensin, det går ju och ha någon strl förstort men inte för mycket
Bananpuckel
Elmoped

Inlägg av Bananpuckel »

Jönköping skrev:
Bananpuckel skrev:

Vet inte vad du menar med bensinslagen nere.

Men den startar inte med förstort munstycke då den kvävs av all bensin, det går ju och ha någon strl förstort men inte för mycket
jag tog bort bensin slangen från förgasaren och kickade och då rann det lite bensin.
Bananpuckel
Elmoped

Inlägg av Bananpuckel »

tror jag har hittat felet, den har ju en automatchoke och sladden till den sitter löst, kan det vara detta? vet in te heller vad denna sladd ska.
Skriv svar